Fajn, pri pohľade na nový model samozrejme môžete namietnuť, že minimálne z profilu tam vidíte inšpiráciu Volkswagenom Arteon, Škodou Superb, Toyotou Camry či Lexusom ES. Viete čo je ale zaujímavé? Ak si pozriete fotografie spomínaných modelov, zistíte, že v skutočnosti vyzerá nové Chery Arrizo 8 inak.

Nebudeme tvrdiť, že horšie alebo lepšie, ale máme pocit, že v tomto prípade odviedli dizajnéri čínskej značky výbornú prácu. Tento automobil si jednoducho zaslúži uznanie, pretože vyzerá dobre.

Zistiť, kto je autorom tohto návrhu, vôbec nie je jednoduché a nie sme si istí, či máme správne mená. Predpokladáme ale, že jednou z hlavných postáv bude bývalý šéfdizajnér značky Chery Kevin Rice, ktorý okrem iného pracoval na návrhu BMW 3 (F30) z roku 2011, je tiež spoluautorom BMW 1 (F20) a štvorky (F32) z roku 2013. Neskôr z pozície dizajnového riaditeľa zasiahol do tvarov poslednej generácie Mazdy MX-5, crossover-hatchbacku CX-3 a navrhol tiež úžasný koncept kupé RX Vision.

V roku 2020 Kevin Rice odišiel zo Chery do talianskeho štúdia Pininfarina, myslíme si ale, že v tej dobe musel byť návrh nového liftbacku Arrizo 8 z väčšej časti hotový. Ak sa na ňom ešte niekto podieľal, potom to bol určite jeho nástupca – Steve Eum, Američan kórejského pôvodu, ktorý dlhé roky pôsobil v GM a do Chery nastúpil v roku 2017.

Posledné meno, ktoré nám v súvislosti s možnou prácou na novom modeli Arrizo 8 vyskakuje, je taliansko-švajčiarsky dizajnér Carlo Bonzanigo, ktorý pracoval na Maserati Granturismo (2003), Citroëne C3 Picasso, C3 Aircross, navrhoval koncepty Citroën DS 9, Tubik, Revolte a z jeho najnovších projektov asi poznáte elektrický superšport Pininfarina Battista a je tiež spoluautorom áut pre novú vietnamskú značku Vinfast. Pre Chery pracoval do jesene 2019.

Nech už bol ale podiel spomínaných pánov akýkoľvek, autori novinky majú našu poklonu. Arrizo 8 by mal byť na trh uvedený v treťom kvartáli tohto roka, pričom v ponuke doplní menší sedan Arrizo 5 z roku 2018.

Oficiálne technické detaily k „Osmičke“ sú momentálne trochu skúpe, vieme ale, že by mala byť poháňaná jedným z dvoch preplňovaných benzínových štvorvalcov. Menší 1.6 TGDI má 197 koní a 290 newtonmetrov. Práve táto verzia je aj na fotografiách, čo má dokazovať označenie 290T, ktoré odkazuje na maximálny krútiaci moment motora.

Väčší agregát 2.0 TGDI má vo vrcholnej verzii Sport najvyšší výkon 250 koní a 390 Nm, pričom obe pohonné jednotky budú sériovo dodávané so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Veľmi minimalisticky a zaujímavo vyzerá tiež interiér. Palubnej doske dominujú dva veľké displeje spojené do jedného celku, potom čosi, čo pôsobí ako drevené intarzie umiestnené okrem iného aj na stredovom tuneli a vo výplniach dverí a za povšimnutie stoja tiež výrazné kľučky, do dverí integrované elektrické ovládanie predných sedadiel či jemná výzdoba medzi výduchmi ventilácie pred spolujazdcom.

Cena čínskej novinky zatiaľ známa nie je, pár zdrojov oboznámených s produktami Chery aj ich cenotvorbou však hovorí, že základná verzia by mohla stáť v prepočte len o málo viac ako 20 tisíc eur. Nepochybujeme o tom, že by sa toto auto za podobné peniaze mohlo páčiť aj mnohým európskym motoristom, možný export na starý kontinent ale po zvážení pre a proti považujeme za veľmi nepravdepodobný. Ak sem Čína skutočne začne voziť nejaké autá vo väčších počtoch, budú to skôr elektrické crossovery ako benzínové liftbacky.

zdroj: Chery Automobile