Prvé a doposiaľ jediné BMW M so 4-valcom pod kapotou. Zdá sa, že jediným naveky neostane...
"Návrh auta nezačíname s číslom výkonu, ktorý chceme dosiahnuť. Máme celý rad charakteristík, ktoré musí nový typ dosiahnuť. Celkom jasne preto budúci model môže mať 4-valec." - tvrdí Preis. Aktuálna generácia BWM M3/M4 má prepĺňaný radový 3,0 litrový 6-valec s dvoma turbami. Po skvelom atmosferickom 4,0 litri v BMW M3 E90/E92 je to pre mnohých fanúšikov sklamanie. Minimálne na papieri a povedzme v oblasti zvuku či ostrosti odozvy motora na plyn. Výhody prepĺňania sú však neodškriepiteľné. Nová generácia je až o 25% úspornejšia napriek tomu, že prináša až 40% nárast krútiaceho momentu. Aktuálne novinky budú v ponuke minimálne do roku 2020. To znamená, že dovtedy sa to ešte môže zmeniť, no na teraz je to celkom pravdepodobný vývoj.
Legendárny 4-valec pre BMW M3 koncom 80. rokov vyrábali v objemoch 2,0 2,3 a 2,5 litra.
Pries potvrdil, že nový ľahký 6-valec bol jedným zo základných príspevkov k značnému zníženiu hmotnosti tejto generácie. Viacerým v BMW M sa totiž prestalo páčiť, kam sa kedysi ľahké a agilné športové kupé ostatných 20 rokov posunuli. "Dynamiku auta možno získať zvýšením výkonu motora, ale ak máme dávať pozor na spotrebu a emisie, musíme zásadne znižovať hmotnosť, nie o tom už len hovoriť. Prvé rozhodnutie sme urobili už pred pár rokmi, preto s aktuálnou generáciou prišla radikálna zmena. Trend zmenšovania motorov, teda downsizingu bude podľa všetkého pokračovať. Keď vyrobíme auto s menšou hmotnosťou, dá sa predpokladať, že želanú dynamiku dosiahneme aj so 4-valcom." - tvrdí šéf produktu BMW M.
Motor S14 je napriek svojej jednoduchosti a útlosti majstrovským dielom. Ostane ním navždy.
Jediným 4-valcom v histórii BMW M bola prvá M3 E30. Divízia M aktuálne nemá k dispozícii menší motor než 3,0 litrový 6-valec. Aj hothatch BMW M135i má pod kapotou šesťvalec. Dlho očakávaná M2 pod kapotu 4-valec ešte určite nedostane. Zástupcovia značky potvrdili, že tento model bude poháňať o jedno turbodúchladlo chudobnejší motor z BMW M3/M4.