Zástupcov Hondy aj tentoraz vyspovedali kolegovia z britského týždenníka Autocar, ktorí ako jedni z prvých už dostali príležitosť sadnúť si na volant nového Civicu Type-R a zajazdiť si s ním. Pochopiteľne ich zaujímali hlavne detaily novinky, okrem iného ale u technického poradcu Hondy Motor Europe - Ko Jamamota - vyzvedali, kam sa najostrejší model značky bude uberať v nasledujúcich rokoch.

Yamamoto ako správny diplomat priamu odpoveď novinárom nedal, samozrejme nemohol prezradiť nič konkrétne. Naznačil ale, že ak by ďalšia generácia Type-R vznikala na základoch súčasného auta, určite by nešlo o elektromobil. Na to aktuálna platforma nie je prispôsobená. A k tomu dodal, že by si dokázal predstaviť istú formu čiastočnej elektrifikácie, najskôr plug-in hybrid.

Hybridný áno, štvorkolka nie

„Elektrifikácia je len ďalším technickým riešením, ako je VTEC, turbo alebo viacprvkové zavesenie,“ hovorí Jamamoto. „Pre Type-R sú dôležité určité atribúty, ako napríklad maximálna odozva, súlad medzi vodičom a strojom. Ako sa dá niečo také dosiahnuť, to je iný príbeh. A som si celkom istý, že to ide s pomocou určitej formy elektrifikácie.“

Dodatočný elektromotor a batéria sú teda veľmi pravdepodobné, zdá sa však že pohon všetkých kolies pre akýkoľvek budúci Type-R je vylúčená. „Samozrejme by sme mohli postaviť štvorkolku,“ konštatuje technický poradca Hondy a dodáva, „súčasnú platformu (CTR – pozn. red.) využíva i CR-V so systémom AWD, myslím si ale, že pohon všetkých kolies nie je v súlade s princípmi modelu Type-R. Nebol by nevyhnutne rýchlejší a bol by určite ťažší,“ upozornil Jamamoto v závere debaty.

Zdroj: autocar.co.uk