Lotus sa pôvodne zaviazal prejsť v roku 2028 výlučne na elektrický pohon, lenže zákazníci drahých luxusných áut rozhodli inak. Ich neochota kupovať si túto techniku donútila materský koncern Geely prehodnotiť plány, ktoré pred pár dňami potvrdil generálny riaditeľ značky, Feng Qingfeng, na kantonskom autosalóne.
V podstate oznámil, že Lotus ruší doterajšiu stratégiu a namiesto elektromobilov začne vyrábať benzín-elektrické modely s technikou nazvanou Hyper Hybrid s ultra-rýchlym nabíjaním a preplňovaným spaľovacím motorom. Ten nebude slúžiť len na dobíjanie batérií, ale bude môcť priamo poháňať kolesá. Týmto riešením sa má dojazd novej generácie Lotusov predĺžiť až na 1100 kilometrov.
Feng Qingfeng nepotvrdil, ktoré súčasné modely využijú nový plug-in hybrid, britské médiá ale predpokladajú, že modernizáciou by mohol prejsť sedan Emeya i SUV Eletre.
Internetová stránka týždenníka Autocar k tomu dodáva, že dopyt po dobíjacích hybridoch i elektromobiloch so spaľovacími motormi určenými na predĺženie dojazdu v posledných mesiacoch prudko stúpol i v Číne. Práve táto zmena chovania zákazníkov automobilky aktuálne núti preorientovať sa pri vývoji z jedného typu techniky na iný, aby boli schopné pokryť záujem.
Podobne ako Lotus zmení svoju orientáciu i ďalšia značka Geely, ktorá pôsobí i v Európe. Ide o Zeekr, ktorý tiež oznámil, že v budúcnosti začne ponúkať plug-in hybridy.
Pozoruhodné je, že Lotus pôvodne dobíjacie hybridy odmietal. Považoval toto riešenie za príliš veľký kompromis v porovnaní s čisto elektrickým pohonom. Briti tvrdili, že je nekomfortné pripájať vozidlo typu PHEV do zásuvky každý deň. Aktuálne má však iný názor, navyše Hyper Hybrid by mal byť skonštruovaný tak, aby mohol spaľovací motor (napríklad pri jazde po diaľnici) poháňať priamo kolesá.
Nabíjanie ešte zrýchli
Lotusy však zároveň prejdú na 900-voltovú architektúru, takže napriek klasickým motorom ich bude možné veľmi rýchlo nabíjať. Automobilka naznačuje, že 10 na 80 percent batériu v ideálnych podmienkach nabijete už za 10 minút.