Technicky ide o Q5, ktorú sme vám detailne predstavili už v lete, dovoľte preto tentokrát len rýchly súhrn. Rovnako ako štandardné SUV, aj Q5 Sportback je postavená na novej modulárnej platforme PPC (Premium Platform Combustion) určenej pre autá so spaľovacími motormi.

Podobne je nutné zdôrazniť, že kvôli pokutovaniu emisií využíva aj tento základ čiastočnú elektrifikáciu v podobe 48-voltového mild-hybridu MHEV.

Mild-hybridy bez výnimky

Štartér-generátoru, respektíve reverznému alternátoru Audi hovorí PTG, ktoré pohonným jednotkám pridáva 24 koní a veľmi slušný krútiaci moment až 230 newtonmetrov.

Výhodou tiež je, že Q5 využíva elektrický kompresor klimatizácie a vyššie spomínaná architektúra dovoľuje využívať ho na plný výkon aj s vypnutými motormi. Prídavná lítiovo-iónová batéria typu LiFePO4 má kapacitu 1,7 kilowatthodiny a asi by sme mali dodať, že uvedený štartér pomáha primárnemu agregátu prostredníctvom remeňa a pri brzdení je schopný rekuperovať výkonom 25 kilowattov.

Audi k elektrifikácii modelu Q5 Sportback dodáva, že máme časom počítať tiež s ďalšími podobne koncipovanými motorizáciami, pôjde však u o plug-in hybridy s výrazne výkonnejšími elektromotormi a akumulátormi s väčšou kapacitou.

V Európe bude Sportback spočiatku predávaný s trojicou motorov, vo všetkých prípadoch kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Základom sa stane 2.0 TFSI naladený na 204 koní a 340 newtonmetrov, ktorý bude dostupný s pohonom predných i všetkých štyroch kolies Quattro.

Audi nezabudlo ani na diesel, takže vám novinku dodá tiež s motorom 2.0 TDI generácie EA288 evo. Ten má identických 204 koní, zároveň ešte o čosi vyšší maximálny krútiaci moment 400 newtonmetrov a automobilka vám ho zatiaľ predá len s pohonom Quattro.

Vrcholom sa do príchodu verzie RS stane SQ5 Sportback s trojlitrovým šesťvalcom TFSI s výkonom 367 koní a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm.

Pre úplnosť dodávame, že Sportback majiteľom ponúkne základný objem batožinového priestoru 515 litrov, ktorý bude v SQ5 zmenšený na 470 litrov. Po sklopení sedadiel zväčšíte kufor na 1415, respektíve 1388 litrov, a ak by to nestačilo, novinka môže ťahať brzdené prívesy s hmotnosťou 2,4 tony.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Audi