V nedávnej ankete pridruženej k článku o novom elektromobile BYD e2 vo veľkosti Golfu sme sa vás pýtali, koľko by ste boli ochotní zaplatiť za podobný automobil. Z dvoch stoviek odpovedí drvivá väčšina z vás (skoro 70 %) odpovedala, že „by ste o ňom premýšľali pri cene do 15 tisíc eur, aj keď batériové autá nemusíte“. A pretože je cena prioritou, máme tu ďalšieho chrobáka do hlavy, akurát teda v segmente mestských mini.

Nový BYD Seagull (čajka) vstúpil na trh s cenovkou, ktorá môže európskemu motoristovi pripadať ako z ríše snov. Základná verzia stojí 78 800 jüanov, v prepočte 10 400 eur, zatiaľ čo drahší model s lepším dojazdom i výbavou vychádza na 95 800 jüanov, zhruba 12 650 eur.

BYD udržal takú nízku cenu vďaka novej sodíkovej batérii, nemá ju však od spoločnosti HiNa Battery, ktorá ju začala dodávať koncernu JAC a jeho značke Sehol, ale podľa všetkého pochádza od svetového lídra, firmy CATL.

Kapacita akumulátorov nie je príliš veľká. Základný model má 30 kWh, drahšia verzia 39 kWh, čo je ekvivalent približne 12, respektíve 15 litrov benzínu. Oficiálne uvádzaný dojazd podľa málo presnej metodiky CLTC – 305 a 405 kilometrov – bude podľa všetkého mimo realitu, aj keby to ale v skutočnosti bola len polovica, na poskakovanie po meste to väčšine bude stačiť.

Za vyššie uvedené čiastky pritom dostanete vozidlo o pár centimetrov väčšie, ako bola Škoda Citigo. Malý BYD má dĺžku 3780 mm, šírku 1715 mm, výšku 1540 mm a rázvor rovných 2,5 metra. Jeho predné kolesá poháňa synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi s výkonom 55 kW (75 koní) a maximálnym krútiacim momentom 135 Nm.

Výrobca tvrdí, že až 61 percent konštrukcie karoséria je z vysokopevnostnej ocele, interiér ponúkne po sklopení zadných sedadiel batožinový priestor 930 litrov a autíčko môžete nabíjať jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 40 kW.

Nechceme ukazovať jedným prstom na Európsky parlament a druhým na Seagull, ale presne toto na starom kontinente potrebujeme (a tým nemyslíme nutne čínsky produkt), ak teda vážne chceme, aby sa elektrická mobilita mohla šíriť dobrovoľne, rýchlejšie a s nadšením aj vo východnej časti Európy. Nielen príkazmi, pokutami a zakazovaním. Navyše dva a pol tonové SUV na baterky v nemeckom či holandskom meste... vážne niekto verí, že je ekologické, ak mu nie je environmentálna stránka auta ukradnutá?

Seagull navyše nie je žiadny chudobný príbuzný. V cene máte klimatizáciu, tempomat, parkovaciu kameru, okná aj zrkadlá v elektrike, hlasové ovládanie, 7-palcový digitálny prístrojový panel, 10,1-palcovú dotykovú obrazovku, bluetooth, pripojenie 4G s online aktualizáciami, wifi i digitálne klúče. Drahšie auto pridáva štandardne diódové svetlá, dokonca elektricky ovládané sedadlá a objednať si môžete ďalšiu hromadu elektronických systémov, ako je čítanie dopravných značiek či techniku na udržanie v jazdnom pruhu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 19 obrázkov

zdroj: BYD