Dnešná M5 produkuje 412 kW (560 k).
Asi najprekvapivejšou časťou informácií je fakt, že nadchádzajúca generácia M5 bude zaberať všetkými štyrmi kolesami. BMW samozrejme tento pohon ponúkne ako alternatívu ku klasickému roztáčaniu zadných kolies.
Pohonné ústrojenstvo zostane v rovnakej základnej konfigurácii ako dnes. To znamená, že jednu prípadne dve nápravy bude poháňať vidlicový preplňovaný osemvalec. Jeho výkon by sa mal pohybovať okolo 460 kW (625 k). Veľké zmeny sa nechystajú ani pod kapotou falošného emka (M550d xDrive). BMW aj naďalej v tomto prípade ponúkne radový naftový šesťvalec. V dielňach výrobcu mu však namiesto troch turbo dúchadiel dajú rovno štyri. Výkon by teda mal poskočiť na približne 300 kW (408 k) a 750 Nm.
BMW pochopiteľne neurobí z M5 len štvorkolku. Pohon všetkých kolies bude v ponuke len ako voliteľná výbava.
Novú M5 bude aj naďalej poháňať vidlicový osemvalec.
Čo sa týka ostatných motorov verzií bez označenia M, tak benzínové trojlitrové šesťvalce prídu s výkonom približne 260 kW (354 k) a 500 Nm. Vznetové agregáty s rovnakým počtom valcov ponúknu 255 kW (347 k) a 660 Nm. Už teraz sme zvedaví na plug-in hybrid. Jeho ekologické ústrojenstvo bude pozostávať len dvojlitrového benzínového štvorvalca s výkonom 177 kW (241 k) a elektromotora, ktorý bude dodávať 80 kW (109 k). Zaujímavosťou je fakt, že hybridný rad 5 zvládne nabíjanie pomocou indukcie a teda bez zbytočných káblov.
Obyčajná päťka bude pravdepodobne o 100 kg ľahšia ako aktuálna verzia. Automobilka na splnenie tohto cieľa použije bohatú dávku hliníka, ocele a kompozitných materiálov. K zmenám dôjde aj v oblasti technológií. Za príplatok si záujemcovia budú môcť kúpiť autonómny systém. BMW vďaka nemu síce nezvládne úplne samostatne šoférovať, no na diaľnici si poradí s udržiavaním rýchlosti, zmenami jazdných pruhov a podobne. Nemci prekopú aj iDrive systém, ktorý dostane väčší displej a menší ovládač. Ako som už spomenul, na všetko si však budeme musieť ešte pár rokov počkať.
Zdroj: autobild.de
Prečítajte si aj: Test: BMW M5 F10