Automobilový priemysel čaká ďalšia vlna prepúšťania. Tentoraz preletí výrobnými závodmi koncernu Daimler a odnesie so sebou 15 000 zamestnancov. Malo by sa tak stať najneskôr do konca roka 2022. Fabrika týmto krokom údajne ušetrí 1,4 mld. eur. Tie následne musí investovať do vývoja nových technológií, ktoré jej umožnia prežiť na trhu. Ešte v novembri 2019 sa pritom v súvislosti s Daimlerom hovorilo o počte 10 000 prepustených, po troch mesiacoch požiadavka ekonómov narástla o polovicu.
Jednou z obetí reštrukturalizácie je aj tento pickup. Výroba triedy X predčasne končí.
Väčšie predaje ešte nič neznamenajú
Podľa nemeckého denníka Handelsblatt zverejnil plán „ozdravenia“ šéf koncernu Ola Källenius na výročnej tlačovej konferencii, kde zároveň zazneli hospodárske výsledky celého koncernu za rok 2019. A tie dvíhajú varovný prst. Prevádzkový zisk automobilky údajne klesol takmer o polovicu, čo môže mať viacero príčin. Určite ňou však nie sú predaje nových áut, tie sú totiž už deviaty rok za sebou rekordné. Koncern Daimler predal v roku 2019 až 2,34 mil. nových vozidiel. Odráža to však skutočnosť, že ani vysoké predajné počty nových áut dnes nie sú zárukou skutočných ziskov. Vplyvom požiadaviek na nové technológie totiž obrovsky stúpli náklady na ich rýchly vývoj a zavádzanie do praxe, čo automobilky v ich hospodárení oslabuje. Ako prezradil Källenius, niekoľko rozbehnutých projektov odčerpávajúcich príliš veľa peňazí Daimler preventívne zastaví.
zdroj: ČTK, TASR