Necelý rok by totiž mal chýbať do dátumu odhalenia naj Ferrari pre toto desaťročie. Interne má vrcholný typ označenie F70. Tento druh označovania spustil typ F40 koncom 80. rokov.

Nedávno sa objavily "až" dve fotografie, ktoré prichytili pred továrňou v Maranelle prototyp s oveľa ľahším maskovaním než tomu bolo doposiaľ. Jasné, že nie je možné vyčítať z fotografií, ako reálne F70 bude vyzerať. Môžeme však povedať, že minimálne siluetu si berie z predchodcu Enza - dlhý plochý nos, dopredu posunuté čelné sklo a karoséria zvažujúca sa pozvoľne k odtrhovej hrane auta. Teraz je to možno preoblečená 458 Italia (aspoň podľa kabíny), ale auto je na pohľad širšie než 458-ka.

Render talianskej redakcie carpassion.it

Render talianskej redakcie carpassion.it

Amedeo Felisa z Ferrari poodhalil novinárom na Pekingskom autosalóne pohon F70 - bude to s veľkou pravdepodobnosťou hybrid. Je to totiž jediná cesta ako splniť emisné predpisy CO2, už nie je možné to riešiť iba redukciou hmotnosti. Nástupca Enza bude vážiť asi toľko čo Ferrari FXX, ktoré má 1157 kilogramov. Konštrukcia bude kombináciou hliníka a karbónu.

Ak by teda F70 naozaj malo takúto hmotnosť, bola by to riadna šupa, klebety totiž hovoria o chystanom motore s výkonom cez 900 koní! Nič nie je jasné, kolujú však informácie o tom, že pod kapotu poputuje vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,3-litra a k nemu elektromotor. Tento variant môže dosahovať 920 koní. Jeden zákazník Ferrari, ktorý už má údajne F70 zajednané, však má z továrne informáciu o tom, že Ferrari dostane okrem V12 aj dve turbodúchadlá a pohon oboch náprav. To by vo výsledku dalo kľudne 1000 koní! Motor bude spriahnutý so 7-stupňovou prevodovkou s dvoma spojkami. A ako čerešničku na torte, človek ktorý odfotil prototyp v komentári napísal, že zvuk motora je bližšie formule 1 než k cestnému autu. Oooooou, už sa neviem dočkať predstavenia novej šelmy!