Filtre pevných častíc poznáme z prostredia vznetových motorov, ktoré ich majú na trhu Európskej únie už nejaký ten piatok. Podobný osud čaká aj zážihové verzie s priamym vstrekovaním paliva. Nasadenie filtrov je však otázka dlhšej doby, BMW ich napríklad pridáva postupne.
Filtre pevných častíc postupne prenikajú aj do zážihových motorov, u BMW aj do plug-in hybridného i8 Coupe.
V minulom roku svoju premiéru oslavovali v 220i Coupe/Cabrio, 230i Coupe/Cabrio a X3 xDrive20i a xDrive30i. Vo všetkých prípadoch to boli radové štvorvalce. Od tohtoročného marca ich budú nasledovať verzie 420i a 420i xDrive Coupe, 430i a 430i xDrive Coupe. Po prvýkrát ich dostane aj trojvalec v X1 sDrive18i a v plug-in hybridnom športovom i8 Coupe. Ďalším krokom k zníženiu emisií je sériová inštalácia katalytického konvertora SCR so vstrekovaním AdBlue do všetkých vznetových motorov BMW.
BMW i8 dostane tiež filter pevných častíc.
V BMW X3 si budete môcť k súčasnej ponuke vybrať aj novú verziu xDrive25d, ktorá ponúkne zo 4-valcového vznetového motora 170 kW (231 k) a 500 Nm. BMW X3 s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a súčasťou štandardnej výbavy bude 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic. V BMW X3 M40i pribudne do série diferenciál M Sport s elektronickým ovládaním. Automatická 8-stupňová prevodovka bude od marca v štandardnej výbave tiež pre 320d xDrive v karosérii sedan, kombi a GranTurismo. Do série pribudne tiež u 420i xDrive Coupe, 430i Coupe a 420d xDrive Gran Coupe.
Zdroj foto: BMW
BMW X3 dostane do ponuky výkonnejší dvojliter s označením xDrive25d.