Zaujímavé na tom je, že variant Agil (v angličtine Agile, teda agilný), teda ten s jedným elektromotorom a nižším kombinovaným výkonom 1470 koní, je určený na okruhy a má agresívnejšie navrhnuté spojlery, korunované veľkým elektronicky nastaviteľným krídlom.

Autori to logicky zdôvodňujú tým, že na pretekárskej trati sú ešte dôležitejšie ako výkon nízka hmotnosť a z nej vychádzajúca lepšia ovládateľnosť a celkovo jazdné vlastnosti. Aj preto má Agil hmotnosť „menej ako 1300 kg“ a poháňané len zadné kolesá, zatiaľ čo Tur (z anglického Touring, cestovný) je štvorkolka.

Prednú nápravu samozrejme poháňajú dva ďalšie prídavné elektromotory, pričom v tomto prípade sa hmotnosť vyšplhala na stále solídne nízkych 1450 kg a systémový výkon zároveň vyskočil až na 1876 koní. Hladšie tvary by mali zabezpečiť (pred oficiálnym meraním zatiaľ odhadovanú) maximálnu rýchlosť 450 kilometrov za hodinu, zatiaľ čo okruhový Agil by mal jazdiť „nanajvýš“ 365 km/h.

Asi by sme mali dodať, že samotná pohonná jednotka má v oboch prípadoch zhodne 1267 koní, pričom elektromotor integrovaný do sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky dodáva ďalších 150 kW (204 koní). Maximálny kombinovaný krútiaci moment tohto celku vychádza na 1400 Nm

Dva ďalšie prídavné elektromotory produkujú zhodne 204 koní (každý) a celkovo potom vodič dostane spomínaných 1876 koní a 1700 Nm.

Okrem odlišnej najvyššej rýchlosti nájdete ale aj iné rozdiely. Agil má dĺžku 4836 mm, šírku 2020 mm, výšku len 1097 mm, rázvor 2800 mm a na stovku z miesta zrýchli za 2,5 sekundy. 300 km/h potom dosiahne na 10 sekúnd a pri dvesto-päťdesiatke vám jeho karoséria dokáže vygenerovať prítlak 880 kg.

Tur je dlhý 4819 mm, šírku má identickú, výšku 1117 mm a rázvor tiež ostáva. Vďaka pohonu všetkých kolies vystrelí z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy a vyšší výkon ho na 300 km/h posunie za 9 sekúnd. A štyristovka? Tú by ste mali dať za nejakých 17 sekúnd.

Obe autá dostanú v základe karbón-keramické brzdy, vpredu 20- a vzadu 21-palcové disky obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 alebo Cup 2R, okruhový model má však kolesá z horčíku, zatiaľ čo štandardom bude hliník.

Rovnaký je tiež karbónový monokok s prídavným rámom vyrobeným opäť z uhlíkového kompozitu (a celkovou hmotnosťou len 120 kg), zatiaľ čo v každom rohu bude pracovať zavesenie tvorené dvojitými lichobežníkovými ramenami prepojené systémom push-rod na adaptívne tlmiče.

Výroba oboch verzií sa má rozbehnúť v roku 2025, pričom Aurora bude ručne produkovaná v dánskej centrále v meste Præstø. Ceny Zenvo do tejto chvíle neprezradilo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Zenvo