Ford Focus sa na európskom trhu prvýkrát objavil v roku 1998 a zo začiatku zaujal nielen svojim neprehliadnuteľným dizajnom nazvaným „New Edge“, ale tiež výbornými jazdnými vlastnosťami vďaka nezávislému zaveseniu zadných kolies. Bol taký úspešný, že sa na počiatku nultej dekády stal jedným z napredávanejších áut na svete.
Dnes je na trhu jeho štvrtá, zároveň však i posledná generácia. Obľúbený rodinný hatchback a jeho odvodené karosárske verzie obrazne povedané strihajú meter...
Stávka na elektromobily nevyšla
Európske zastúpenie Fordu pred pár rokmi stavilo prakticky všetky karty na elektromobily a aj keď toto rozhodnutie automobilka nedávno oľutovala, v tejto chvíli už nemá výpadok vo vývoji klasických modelov so spaľovacími motormi ako nahradiť.
Presnejšie povedané, nemôžeme vylúčiť, že modrý ovál časom neotočí a nevráti na trh novinky poháňané hybridnými motormi. V tejto chvíli však priameho nástupcu za Focus nemá, takže ak uvažujete nad nákupom súčasného auta, príliš dlho neváhajte.
Dopadne ako Fiesta a Mondeo
Asi by sme mali zdôrazniť, že Ford prvýkrát naznačil koniec Focusu už v roku 2022. Krátko na to skončilo Mondeo a v roku 2023 sa s európskymi motoristami definitívne rozlúčil i najpredávanejší model Fiesta. Ani tieto dva modely nedostali nástupcu, pretože Ford vrhol všetky sily na vývoj elektromobilov, ani tie však z väčšej časti nedokázal postaviť čisto vo vlastnej réžii.
Mustang Mach-E je síce z domácich dielní, ale vyvinutý predovšetkým pre severoamerický trh, zatiaľ čo s Explorerom a Capri Fordu pomohol koncern Volkswagen.
Musí prepúšťať
Veľký problém Fordu je v tom, že záujem o jeho elektromobily zďaleka nie je taký, ako centrála firmy plánovala. Aj preto modrý ovál musí v Európe v najbližšom období zrušiť najmenej 4000 pracovných miest (predovšetkým v Nemecku a Británii), aby znížil straty.
zdroj: AutoExpress