Každý rozumný vodič za volant opitý nesadne. Dehydratáciu je však veľmi ťažké určiť. Preto s ňou jazdí množstvo vodičov a ani si to vôbec neuvedomuje. Podľa štúdie Európskeho ústavu pre hydratáciu (áno, niečo také existuje) totiž dehydratácia pôsobí na človeka podobne, ako 0,8 promile alkoholu v krvi.
Dehydratácia za volantom je nebezpečná takmer ako vodič s 0,8 promile v krvi.
Dehydratovaný vodič totiž spôsobí rovnaké množstvo chýb, ako takto opitý človek. Ak vodič pije v priemere len jeden „glg“ vody za hodinu (cca 25 ml), robí až dvakrát viac chýb, ako vodič s dostatočným množstvom tekutín. K najčastejším chybám je neskorý reakčný čas pri brzdení alebo prejazd cez značky STOP, daj prednosť v jazde a podobne bez koncentrácie.
Nielen sedadlá, ale aj volant má na sebe špeciálnu látku.
Podľa štúdie tiež až dve tretiny motoristov nerozpoznajú symptómy dehydratácie, ako napríklad únava, bolesť hlavy, sucho v ústach alebo závraty. Najjednoduchším liekom na potlačenie dehydratácie je práve pitie správneho množstva tekutín.
Sedadlo je modré, vodič nie je dehydrovaný.
Nissan v spolupráci s dizajnérskou značkou Droog vyvinul špeciálny poťah sedadiel a volantu, ktorý na dehydrovaného vodiča upozorní zmenou farby. Modrá je v poriadku, žltá znamená dehydratácia. Princíp je jednoduchý. Povrch mení farbu pri kontakte s potom a podľa množstva soli obsiahnutej v pote človeka. Ak je obsah soli vysoký, znamená to dehydratáciu. Volant ešte chápem, ale ako zistia dehydratáciu z tela vodiča, ak má na sebe aspoň 2 vrstvy oblečenia? Zmysel tak vidím v letných mesiacoch, kedy je dehydratácia „najreálnejšia“. Prijali by ste podobnú novinku aj v sériovom vozidle? Nissan totiž špeciálny povrch predstavil v type Juke, no prekvapivo sériové nasadenie zatiaľ neplánuje.
Žltý povrch signalizuje dehydratáciu.