Plug-in hybridy s dojazdom okolo 100 kilometrov čisto na baterku prestávajú byť vzácnosťou, ale Geely chce tento spôsob využívania auta posunúť na úplne novú úroveň.

Vlastník Volva či Polestaru preto čoskoro uvedie na európsky trh nové SUV Lynk & Co 08, ktoré má na jedno nabitie ponúknuť dojazd v čisto elektrickom režime až 200 kilometrov a s plne natankovanou nádržou až 1100 kilometrov.

Príbuzný XC40

Či ide (aspoň odhadom) o realistické parametre, vám v tejto chvíli nepotvrdíme. Európska stránka Lynk & Co príliš veľa detailov o modeli 08 nepíše. Ak sa ale pozrieme na technické podrobnosti čínskej verzie tohto auta, vyzerá to jedným slovom zaujímavo.

Ak európske prevedenie nebude zásadne prepracované, pripravte sa na vozidlo postavené na platforme CMA Evo (Compact Modular Architecture), ktorú využíva okrem iného aj Volvo XC40. Pod prednou kapotou 08 bude v takom prípade pracovať preplňovaný štvorvalec s objemom 1,5 litra.

200 km na baterku pôsobí pomerne reálne

Z prvých informácií nie je jasné, či spaľovacia jednotka môže poháňať aj niektorú z náprav, zdá sa ale, že turbomotor bude v tomto aute slúžiť len na dobíjanie trakčného akumulátora. Ten má kapacitu 39,6 kilowatthodiny a dodáva energiu dvojici elektromotorov so systémovým výkonom 436 kW, teda 593 koní a kombinovaným krútiacim momentom 905 Nm.

Toto auto má podľa klasicky optimistickej čínskej metodiky CLTC dojazd na elektrinu 245 kilometrov a po naštartovaní benzínového agregátu až 1400 km. Možno sa mýlime, že práve tieto údaje by po korekcii na metodiku WLTP mali dať spomínaných 200 a 1100 km. Alebo inak povedané – priemerná spotreba v elektrickom režime na úrovni 19,7 kWh/100 km nám príde pomerne realistická.

Mohol by byť ešte lacnejší

Ako sme už spomenuli, auto bude v Európe dostupné od júna 2025 za základnú cenu 52 995 eur, pričom rýchlonabíjanie z 10 na 80 percent by malo trvať „len“ 33 minút.

Zaujímavé je, že v Číne je tento model (mimochodom s veľmi slušnými predajnými výsledkami) dostupný aj s jedným elektromotorom naladeným na 215 koní a menšou, len 21-kilowatthodinovou batériou, ktorý má podľa CLTC dojazd v elektrickom režime 120 km a je za výrazne lepšiu cenu. Potvrdené to ešte nemáme, ale táto verzia by na starom kontinente mohla potenciálne osloviť ešte viac záujemcov, ale jej predaj momentálne nie je potvrdený.

O čosi väčší ako X3

Aby sme nezabudli, Lynk & Co 08 má dĺžku 4820 mm, šírku 1915 mm, výšku 1685 mm a rázvor náprav 2848 milimetrov, takže je o 65 mm dlhší ako súčasné BMW X3 (G45). A Geely ho prináša do Európy hlavne preto, že považuje predaj elektromobilov v EÚ za veľmi nestabilný. Rozšírenie modelového radu o SUV 08 by preto značke Lynk & Co mohlo skutočne pomôcť.

zdroj: Lynk & Co