Druhá polovica osemdesiatych rokov sa niesla v znamení starostí automobilky Porsche. Ich model 911 síce stále patril na špičku svojho segmentu a jeho imidž presahoval všetkých na trhu, no lacná konkurencia z Japonska začala preberať zákazníkov Porsche až do tej miery, že predaje prestávali generovať potrebné zisky. Automobilka skrátka potrebovala reštart a bohatým zákazníkom namotivovaným superšportovým Porsche 959 musela súrne ponúknuť nový model. Opustiť tradície dané radom 911 a zároveň ponúknuť niečo nové, nebolo však nikdy jednoduché. Konštruktéri a dizajnéri automobilky to však znova dokázali a v októbri 1988 predstavili ako auto modelového roka 89 horúcu novinku – Porsche 911 s interným kódovým označením 964. To sa pýšilo hneď niekoľkými prvenstvami, okrem iného aj najväčším vzduchom chladeným motorom poháňaným osobné sériové auto. Po rokoch tak Porsche uchmatlo titul, ktorý dovtedy zdobil československú Tatru 613 3.5 V8.
Integrované nárazníky z technického polyméru Bexloy zniesli bez poškodenia náraz až do rýchlosti 8 km/h. Krehnúť začali až pri 30 stupňových mrazoch.
S najväčším motorom
Okrem nového vzhľadu dostalo nové Porsche aj prepracovaný motor. Zväčšením vŕtania o 3 mm (na 100 mm) a zvýšením zdvihu o 2 mm na 76,4 mm sa objem plochého šesťvalca za zadnou nápravou auta zväčšil z 3,2 až na 3,6 l (3598 cm3). Aby však nebol príliš ťažký, pri jeho konštrukcii museli konštruktéri v podstatne väčšej miere využiť výpočtovú techniku. Počítače tak, okrem iného, navrhli pevnejší, no o celých 2,2 kg ľahší kľukový hriadeľ, či iné hlavy s dvojicou zapaľovacích sviečok. To zmenšilo náchylnosť na detonačné horenie vo valcoch, takže kompresný pomer zvýšili z 9,5:1 až na neuveriteľných 11,3:1 (Porsche 964 jazdilo na 95-oktánový benzín) a celý proces zapaľovania zverili do „rúk“ novému zapaľovaniu Bosch Motronic M 2.1. Porsche 964 tak posielal na kolesá max. výkon 184 kW (250 k) a 310 Nm.
Koeficient aerodynamického odporu verzie Carrera 4 (964) mal hodnotu 0,32. Dizajnérom sa podarilo takmer úplne eliminovať vztlak na prednej náprave počas rýchlej jazdy.
Všetkými štyrmi
Najväčšou novinkou však bol pohon všetkých kolies. Porsche ho označovalo ako „Dynamicky regulovaný pohon všetkých kolies“. Jeho medzinápravový diferenciál rozdeľoval krútiaci moment medzi nápravy asymetricky – 31 % dopredu a 69 % dozadu. Carrera 4 však bola vybavená aj uzávierkami, takže v prípade potreby (napríklad uviaznutie) vodičovi umožnila uzamknúť stredový, aj zadný diferenciál. Úplne otvorený bol len predný diferenciál. Všetky uzávierky sa automaticky vypli po prekročení rýchlosti 40 km/h (alebo manuálne pomocou tlačidla). Systém pohonu 4x4 vychádzal zo špeciálu Porsche 911 Dakar (953), ktoré v roku 1984 zvíťazilo v Rallye Dakar.
Pohon 4x4 zaťažoval prednú nápravu približno o 100 kg vyššou hmotnosťou, Carrera 4 tak sériovo dostala posilňovač riadenia.
Porsche 964 bolo skutočne revolučnou zmenou v modelovom rade Porsche 911 a dodnes patrí medzi veľmi vyhľadávané a cenené zberateľské autá. O rok neskôr sa následne predstavila aj Carrera 2 (964) s poháňanými výlučne zadnými kolesami.
Rok po verzii 4x4 sa predstavila aj "zadokolka" Carrera 2 (964).