Jano_1987
24.06.20 10:42
ľ
@Hypersportovy chodecChodec: Projekt rozšírenia D1 medzi BA-TT je viac ako 20 rokov starý. Bernoláko, Senec a podobne boli vtedy malé dedinky. Bernolákovo vtedy malo menej ako 5 tisíc ľudí, teraz má nejak cez 15 tisíc a rastie. Senec to isté, len iné čísla. Trocha šikovný človek, čo sa zaujíma sa vie dostať k trasovaniu takých diaľnic, sú to verejne prístupné informácie. V časoch, keď sa rozširovala D1, tak istý ľudia sa rozhodli, že stojí za to skúpiť pôdu pod budúcou diaľnicou, v tom čase sa za 1m2 platilo pár centov. Tak to skúpili. Vo výsledku to samozrejme lacné nebolo, ale keď vyjednávate o cene, tak je rozdiel, čo máte 60m2 alebo 6000m2. Medzitým ubehlo cez 10 rokov, Bernolákovo, Senec atď sa medzitým sa zdvoj až z trojnásobili. Teda prišlo prehodnoteniu projektu, ktorý reagoval na novú situácia a určili sa nové trasu a spôsoby pripojenia, ktoré na to reflektovali. Tým, ale zrazu nastal pre istých ľudí problém, keďže pozemky, ktoré skúpili zrazu nie sú potrebné a oni minuli tisíce € zbytočne. Niekde medzitým vzniklo OZ Triblavina, ktorý bojujú za starý variant. Ale keď sa človek pozrie na pozadie, tak množstvo ľudí, čo za tým stojí vlastní pozemky, cez ktoré by mala prechádzať diaľnica a cesty, resp. má pozemky, ktorých cena raketovo stúpne, keď to bude postavené. Nehovorím, že všetci, ale je tam dosť takých ľudí. Stačí si pozrieť staré trasovanie, pozrieť listy vlastníctva na dané pozemky a OZ Triblavina a veľmi veľa ľudí sa opakuje ako v LV tak aj OZ.
Niečo mimo OZ Triblavina a podobne. Reálne je úplne jedno, či diaľnica bude 3+3 pruhy a kolektory, alebo bude 6+6 bez kolektorov. Bratislava nie je nafukovacia. Na vjazdoch do BA sú proste 2+2 pruhy a podobne. Jediná vec, čo bude, že kolóny nebudú stáť 6km pred BA, ale 4km pred BA. Aj súčasný obchvat BA (D4R7), čo sa stavia veľký reálny úžitok mať nebude. Problémom je diaľnica, čo ide cez BA, od Borov po Vajnory. Prístavný most 80-90% vozidiel využíva na mestskú dopravu. Na to, aby to malo ako-taký zmysel, tak okolo celej BA by mal byť spravený okruh, z ktorého by vedeli vozidla schádzať (ako má Moskva, ktorá má niekoľko takýchto okruhov, proste je to rokmi overený funkčný model pre dopravu). Problém, ktorý vzniká je aj ten, že čím viac ciest postavíte, tým viac áut po nich pôjde. BA nie je nafukovacia a už teraz sú obrovské problémy s parkovaním. Reálnym riešením dopravnej situácie a to nehovorím, len o BA, ale o celej spádovej oblasti (za Trnavu po diaľnici cez pracovný deň okrem piatku pokračuje menej ako 10% vozidiel. To znamená, že 90% vozidiel, čo opustilo po D1 BA odbočí niekde medzi BA a TT) nie sú nové cesty, ale zmena presunu ľudí. Rozvoj hromadnej dopravy. To je budúcnosť a riešenie dopravných problémov, BA nepotrebuje záchytné parkoviská na kraji BA. Človek, čo už príde autom do BA, ho nenechá na Zlatých pieskoch a nepôjde ďalej MHD. Pôjde až do cieľa autom. Zmysel teda dávajú záchytné parkoviská v obciach, kde sú železničné stanice, či autobusové, aby už tí ľudia došli verejnou dopravou do BA. Nie každá dedina má SAD, či vlak. Teda oni by autom došli k najbližšej zastávke SAD/vlak, tam by nechali auto a šli do BA. Žiaľ všetci si myslia, že to to je problém BA a oni to majú riešiť. Ale to nie je len problém BA. Podľa nejakých štatistík, 80% ľudí v produktívnom veku v Bernolákove pracuje v BA, Senec má cez 60% atď. Len tieto 2 mestá nám v súčte dajú cez 15 000 ľudí, čo denne dochádzajú do BA, či robota, alebo škola. Treba si pozrieť budúce projekty, Čierna voda napríklad, kde má vyrásť cez 8 000 bytových jednotiek (rátajme 2-3 ľudí na 1 bytovú jednotku) a celé to je napojené na Starú seneckú cestu. V pláne tam nie je ani zastávka autobusu, ani vlak. Ľudia sa odtiaľ inak ako autom nedostanú. Čierna voda patrí myslím pod Chorvátsky Grob. Im to je jedno, dostanú prachy za developerské projekty a sú šťastný. Toto, čo som opísal, je mega problém do budúcnosti. Reálne, kto si kúpi byt na tej Čiernej vode? 80-90% bytov budú obsadené ľudmi, čo budú robiť v BA. A kam všetci budú ukazovať, že to má riešiť? Na Bratislavu. Pre obce ako Rovinka, či Dunajská Lužná už by bolo lepšie, keby patrili pod BA. Bolo by tam možné natiahnuť MHD, riešiť možno projekty MHD ako potiahnutie električky atď. Len Rovinka, či Dunajská Lužná patria pod Senec, čo je síce BA kraj, ale iný okres. Pritom Rovinka a Dunajská Lužná už vlastne tvoria jednu veľkú dedinu (pred 15 rokmi medzi nimi bol cca 5km úsek okresky, kde bola 90, teraz je to celé zastavané) a BA sa z Rovinkou spojí tak do 5-8 rokov, už teraz chýba len pár km priestoru a či som v BA, alebo Rovinke budem vedieť len podľa toho, čo mi bude hovoriť ceduľka na ceste.
Odpovedať