Práce nepostupujú tak, ako si to NDS predstavovala.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) nie je spokojná s postupom prác na dvoch úsekoch D1 a jednom R2. Konkrétne ide o fragmenty Hubová- Ivachnová, Lietavská Lúčka- Višňové- Dubná Skala a Zvolen (východ)- Pstruša.
Podľa generálneho riaditeľa NDS, Milana Gajdoša, uplynulé mesiace poskytovali zhotoviteľom stavieb priestor na väčší postup. Ich aktivita v súčasnosti nie je taká, akú by si NDS predstavovala. Dôkazom toho je prebiehajúca výstavba na iných stavbách. Pracovníci spoločnosti vykonávajú každý mesiac kontroly. Štatutárne kontrolné dni prebehnú v decembri.
NDS je síce so stavom prác nespokojná, no v prípade nedodržania termínov sankcie pravdepodobne neukladá. Dobrým príkladom je úsek Jánovce- Jablonov, po ktorom akože jazdíme už od tohto leta. Zhotoviteľ dostal na ukončenie prác novy termín, ktorým je február 2015.
Spojenie Bratislavy a Košíc je v roku 2019 asi viac nereálne ako reálne.
NDS navyše pripravuje plán, ako rýchlo a pružne postupovať v prípade, že niektorý zo zhotoviteľov zo stavby nečakane odíde, prípadne s ním diaľničiari rozviažu zmluvu. Spoločnosť chce pre tento prípad vybrať formou súťaže náhradnú firmu. Ak by teda došlo k problémom, NDS rýchlo vypadnutú spoločnosť nahradí.
Dôležité doplnenie
Novinky sa udiali aj na diaľničnom úseku Jánovce - Jabloňov pri meste Levoča. Vodiči už mali danú diaľnicu používať od leta. Tu 18km úsek stavajú dve firmy, Eurovia a Váhostav. Prvý úsek od 0 po 9 km realizuje Váhostav. Eurovia má na starosti úsek od 9 po 18,5 km. Kým Eurovia úsek dokončí v pôvodnom termíne, Váhostav požiadal o predĺženie termínu. NDS mu vyhovela a stavať teda bude až do februára 2015. NDS však neodhalila, aký trest za nedodržanie termínu Váhostav čaká. Tento mesiac mali sprístupniť aj úsek Dubná Skala - Turany, no ani v tomto prípade k tomu nedôjde.
Prečítajte si aj: Tri roky sú na výstavbu 9 km diaľnice málo! Kto za to môže?