JanoNR
12.02.25 21:52
J
66.00
Dialničná patrola je dobrá vec, volám ich keď vidím odstavené- pokazené auto. Vždy sú ochotní a problém riešia. Ale nezaslúžia si len pochvalu. Občas vidím že problémové miesto označili nedostatočne, výstražné prahy sa im nechce použiť atď. Tieto nedostatky si zaslúžia len bežnú kritiku. Ale ich panel krížom cez cestu je buranstvo. Chápem prečo ho začali používať, ale často si za to mohli sami. Mám prehľad, vidím ako rovnakú prácu robia v zahraničí, preto porovnávam. Nikde v EÚ panel krížom cez cestu nevidím. Možno to robia v Albánsku, alebo Bangladéži, ale do vyspelej časti EÚ takáto atrakcia nepatrí. Ale s tým súvisí aj nedostatočná technika Dialničnej patroly. Dodávka a prívesný vozík je slabota.
Chcelo by to porovnanie ako to robia v krajinách s malou nehodovosťou a úmrtnosťou. Akú techniku má cudzia dialničná patrola, napríklad Holandsko. Cestársky machri sú Dáni a hlavne Švédi. Dánska patrola jazdí s modrými majákmi so špeciálne upraveným vozom, ktorý sám dokáže zastaviť a regulovať jednotlivé jazdné pruhy na trojprúdovej dialnici. Švédi jazdia s ťažkými nákladnými autami s veľkými nárazovými absorbérmi. Práce na ceste blokujú dva, väčšinou tri ťažké nákladné autá. Chápem že u nás to nieje možné, ale zopakujem, malá slovenská dodávka s prívesným vozíkom je slabota. Švédi namiesto panela cez cestu používajú lepší, bezpečnejší a účinnejší spôsob ako zastaviť vozidlo. Ani to nieje drahé, lebo namiesto betónu používajú zádržný systém zo starých pneumatík nákladného auta. Ním by sa naši cestári mohli inšpirovať, pomohli by sebe, aj iným
Jazdím na: elektromobil 12 volt, elektromobil 24 volt
Odpovedať