Príjem pre štát rastie, diaľnice rýchlejšie nestaviame...
STE SPOKOJNÍ S CENAMI DIAĽNIČNÝCH ZNÁMOK?
  • Áno ( 25% )

     

  • Nie, mali by byť lacnejšie ( 72% )

     

  • Nie, mali by byť drahšie ( 3% )

     

Odpovedalo 156 ľudí  

Príjem z predaja elektronických diaľničných známok v polovici novembra presiahol hranicu 83 miliónov eur s DPH. Minulý rok o takomto čase to bolo približne 77,4 milióna eur. Príjem z predaja diaľničných známok už teraz prekonal príjem za celý minulý rok, v ktorom sa na známkach vybralo celkovo 81,2 milióna eur. Doposiaľ sa v tomto roku predalo približne 3,9 milióna kusov elektronických diaľničných známok, čo je zhruba o 300-tisíc viac, ako minulý rok.

Desaťdňové vedú

V roku 2017 sa zatiaľ najviac predalo 10-dňových známok pre motorové vozidlá, ktoré tvorili až 60,3 %-ný podiel na celkovom množstve predaných kusov. Ďalej to boli ročné známky pre motorové vozidlo, ktoré dosiahli 25,8 %-ný podiel a 30-dňové známky pre motorové vozidlo v objeme 12,7 %. Známky na prípojné vozidlo sumárne dosiahli podiel 1,2 %.

Klasická forma predaja vedie

Motoristi najviac nakupujú diaľničné známky na predajných miestach, doposiaľ sa tam predalo 65 % zo všetkých predaných kusov diaľničných známok. Internetovým predajom (vrátane mýtomatov) bolo predaných zvyšných približne 35 % diaľničných známok. Medziročne je možné badať postupne zvyšujúci sa trend využívania nákupu diaľničných známok prostredníctvom internetového predaja.

Niečo pre vodičov?

Mysleli by ste si, že keď štát zarobil už v novembri viac, ako za celý minulý rok, tak spraví svojvoľne aj niečo pre vodičov? Už roky vodiči žiadajú platnosť ročnej známky celý rok od zakúpenia, alebo zavedenie dňovej diaľničnej známky. Ani jedno však tak skoro nepríde. Skôr sa dočkáme ďalšieho zdražovania, keďže už tento rok mali papaláši takéto nápady...

Zdroj: NDS

Foto: zive.sk