Účastníkom testu je Porsche Taycan 4S, ktoré využíva akumulátor s kapacitou 93,4 kWh. Kapacita batérie je skutočne veľká, no v porovnaní so spaľovacím motorom má stále čo doháňať. Pri diaľničnom tempe zvládne Porsche Taycan 4S prejsť približne 300 kilometrov na jedno nabitie. Treba brať do úvahy aj fakt, že je to elektromobil s výkonom 426 kW (571 koní). Auto so spaľovacím motorom s porovnateľným výkonom dá na jednu nádrž výrazne viac. Určite minimálne 500 km, mnohé bez problémov aj viac než 650 km.
Výsledok jazdy
Vodič Taycan udržuje konštantnú rýchlosť okolo 130 až 140 km/h. Pri takejto rýchlosti to batéria mnohých elektromobilov dlho neustojí. Aký je teda výsledok? Testovacia trasa z Mníchova do Berlína a späť trvala spolu s nabíjaním 10 hodín a 32 minút, čo nie je žiadna sláva. Keď však autor testu odpočíta niektoré udalosti, ktoré sa stať nemuseli, dostaneme sa k výsledku 9 hodín a 12 minút.
Obmedzená kapacita akumulátorov a „rýchle“ stále však niekoľko desiatok minútové nabíjanie sú naďalej obmedzujúce. Pravdou však je, že na takúto dlhú vzdialenosť azda nikto nevyrazí bez akejkoľvek prestávky. Čas strávený na kávičke či obede môže byť využitý na nabíjanie. Aj napriek tomu majú autá so spaľovacím motorom najmä na dlhé vzdialenosti stále zásadne navrch.
Zdroje: www.insideevs.com , www.autoforum.cz