Majitelia áut postihnutých kauzou dieselgate, ktorí v Nemecku neuposlúchli výzvu a nedostavili sa v rámci zvolávacej akcie do servisu, prídu o značky.
Nemecký spolkový úrad pre motorové vozidlá KBA (Kraftfahrt-Bundesamt), chce autá s neupravenými motormi jednoducho vyraďovať z evidencie. Majitelia áut, ktorí neuposlúchli výzvu a nedostavili sa v rámci tejto zvolávacej akcie do servisu, však neprídu iba o značky. Okrem toho budú musieť zaplatiť príslušné poplatky. Úrad začne s odoberaním registrácií už budúci mesiac. Postupovať bude podľa toho, kedy ich majitelia dostali výzvu, aby sa dostavili do servisu. Automobilka v dôsledku kauzy zvolala celosvetovo do servisov približne 11 miliónov áut. Zhruba 8,5 milióna z nich bolo v Európe. Do dneška v Európe automobilka vykonala opravu na približne 5,5 milióna autách z toho 1,8 milióna v Nemecku. Celý proces pritom nie ja časovo náročný. Pre motory objemu 1,2 a 2,0 litra je úprava čisto softvérová a trvá približne pol hodiny. Pri motoroch 1,6 TDI automobilka okrem úpravy softvéru pridáva pred váhu vzduchu aj medzikus, ktorý upravuje prúdenie vzduchu. Zásah však trvá približne hodinu. Sú však majitelia áut, ktorí úpravu softvéru (a v prípade 1,6 TDI aj malú úpravu hardvéru) odmietajú. Boja sa najmä poklesu výkonu a zvýšenia spotreby. Za pravdu im pritom dávajú aj niektorí majitelia opravených áut.
Zdroj: reuters