„Doktor Zet“, ako Dietera Zetscheho v branži volajú, má dôvody na starosti. Zišlo totiž z jeho pôvodného plánu o opätovnom návrate za kormidlo koncernu Daimler AG. V roku 2019 ho totiž opúšťal s tým, že po dvoch rokoch sa znova vráti a bude pokračovať v nepochybne úspešnej misii. Interné predpisy koncernu totiž hovoria, že po ukončení funkčného obdobia sa môže predseda predstavenstva vrátiť na pozíciu najskôr po dvojročnej pauze. Až donedávna to vyzeralo, že Zetschemu pri návrate nestojí nič v ceste. Opak je však pravdou.
Jeho morálny kredit má trhliny, doba sa zmenila
Akcionárom sa totiž myšlienka návratu bývalého šéfa za kormidlo Mercedesu prestala páčiť a sú proti. Údajne im vadí Zetscheho prílišná iniciatíva pri presadzovaní naftových motorov. Navyše sa ukazuje, že nie všetko bolo s kostolným poriadkom a aféra Dieselgate nakoniec zasiahla aj trojcípu hviezdu. A práve to akcionári hádžu na plecia jej bývalému šéfovi. Investori preto stratili voči Mercedesu časť dôvery. Tak to aspoň prezentuje vedenie koncernu.
Či má Zetsche náhradný plán, v tejto chvíli jasné nie je, z medializovaného postoja akcionárov nadšený nie je. Sám vyhlásil, že už necíti ich podporu a za podmienok, keď nie je želaný, sa rozhodne o pozíciu šéfa predstavenstva nebude uchádzať. Koncern Daimler AG následne vydal vyhlásenie, že „rozhodnutie Dietera Zetscheho berie na vedomie“ a veľmi si váži, čo všetko pre koncern v minulosti urobil. Aktuálnym šéfom koncernu je Manfred Bischoff, jeho funkčné obdobie sa však končí marcom 2021. Kto ho nakoniec nahradí, nie je známe.
Zdroj: Automotive News Europe, The Car Gossip