Alfa Romeo je ďalšia automobilka, ktorá pochopila svoje príliš prehnané ambície v rýchlosti prechodu od spaľovacích motorov k elektromobilom, a preto radí spiatočku, respektíve v podstate v záujme zachovania existencie značky nedávno zvolila novú stratégiu.

Tento posun, alebo skôr donedávna nepredstaviteľná zmena prichádza v čase, keď sa Alfa Romeo snaží oživiť predaje v Európe i Severnej Amerike kvôli upadajúcemu záujmu zákazníkov.

S technikou Chargera

Talianska značka ešte pred dvoma rokmi usilovala o kompletné (postupné) ukončenie výroby áut s benzínovými a naftovými motormi, pričom crossover Tonale, predstavený začiatkom roka 2022, mal byť úplne posledným modelom s klasickými pohonnými jednotkami.

Nástupcovia zastarávajúceho Stelvio i Giulie boli pôvodne zamýšľaní už len ako elektromobily. A mali k tomu využívať koncernovú modulárnu platformu STLA Large, ktorú dostal napríklad nový Dodge Charger Daytona. Lenže tak ako má aj americký musce-car problémy s odbytom v batériovom prevedení (predajcovia ho dávajú s veľkými zľavami) a firma preto urýchli uvedenie šesťvalcov, tak musí prehodnotiť taktiku a zrýchliť nové plány i Alfa Romeo.

Pred pár dňami práve tento fakt potvrdila Chris Feuell, nedávno menovaná nová šéfka Alfy Romeo pre Severnú Ameriku. „Najväčšou vecou v našom produktovom a technologickom pláne je prechod od stratégie zameranej len na elektromobily, k multi-energetickej stratégii,“ priznala Chris Feuell.

Šéfka severoamerického importu Alfy sa koncom januára stretla so zástupcami dílerov a uznala ich problémy spojené s možnosťou, že by značka prestala predávať autá so spaľovacími motormi. „V predajnej sieti máme 110 dílerov, bolo by pre ne veľmi náročné prežívať len s elektromobilmi,“ dodala.

Americký prepad

Alfa Romeo zažíva na dôležitom americkom trhu ťažké časy. Značke vlani medziročne klesli predaje o 19 percent, keď sa tamojším zákazníkom podarilo dodať len 8865 áut. Ešte horšie je, že počet registrácií vytrvalo klesá štvrtý rok po sebe a najhoršia bola situácia vo štvrtom kvartáli 2024. V porovnaní so záverom roka 2023 padli predaje až o 38 percent!

Aj preto bolo rozhodnuté, že nové Stelvio i Giulia dostanú spaľovacie motory, aj keď zatiaľ nie je jasné, či americké radové šesťvalce Hurricane alebo agregáty z talianskeho vývoja a je tiež otázne, do akej miery budú elektrifikované kvôli pokutám za emisie CO2 na európskom trhu.

zdroj: Carscoops, Alfa Romeo