„Nový typ pohonu musí sprevádzať úplne nový dizajn.“ Ešte donedávna bolo podobné pravidlo alfou i omegou mnohých automobiliek aj ich štylistických oddelení, aby zákazníkom dali jasne najavo, že mobilita vstupuje do novej éry.
Skúsil to i Volkswagen. Teraz to ale vyzerá, že nešlo o najšťastnejší krok, keď sú vaši zákazníci zároveň do značnej miery konzervatívni.
Nový smer je dielom bývalého šéfa Škody
Ako naznačuje stránka Automobilwoche, koncern VW radí spiatočku a pokúsi sa symbolicky druhýkrát vstúpiť do tej istej rieky. Chceme tým povedať, že pod vedením nového generálneho riaditeľa Thomasa Schäfera, ktorý v posledných rokoch šéfoval Škode, sa nemecká značka potichu zbaví dizajnu typického pre rodinu modelov ID.
Prvý autom, ktorý sa z tohto štylistického smeru vymaní, bude chystaný batériový Tiguan. Na trh dorazí o tri roky a podľa zdrojov blízkych výrobcovi by sme nemali čakať súčasné klasické tvary SUV doplnené o elektromotor. Zároveň by sa však auto malo veľkým oblúkom vyhnúť tomu, čo poznáte napríklad z VW ID.3.
Detaily sú samozrejme tajné, Automobilwoche ale hovorí, že vizuálna stránka nových elektrických Volkswagenov nemá byť príliš vzdialená od toho, čo poznáme z áut VW poháňaných spaľovacími motormi.
Koncern sa pre túto pomerne zásadnú zmenu rozhodol údajne preto, aby oslovil zákazníkov, ktorých dizajn súčasných modelov ID odrádza. Thomas Schäfer totiž stanovil novú líniu Volkswagenu, a tá hovorí, že musia navrhovať a vyrábať žiadúce vozidlá, ktoré si zákazníci chcú kúpiť.
Pomôže bývalý šéf dizajnu Bentley
Ak je to skutočne pravda, znamená to, že VW zo svojou predchádzajúcou politikou narazilo, aj keď to otvorene pochopiteľne neprizná. Zároveň je to istým náznakom, že koncern zrejme nepredáva toľko elektromobilov, ako by chcel.
O dizajn novej generácie Volkswagenu Tiguan sa postará nový šéf štylistického oddelenia Andreas Mindt, ktorého Schäfer stiahol k sebe z britskej automobily Bentley. Technicky chystané SUV zrejme preberie platformu ID.3, presnejšie povedané jej vylepšenú verziu MEB+ s lepšou baterkou, väčším dojazdom a rýchlejším nabíjaním.
zdroj: VW, Automobilwoche