„Otvorenie rýchlostnej cesty vnímame určite pozitívne. Zvýši sa bezpečnosť na súčasnej ceste prvej triedy I/50. Veľká časť dopravy sa presunie na rýchlostnú cestu,“ hovorí primátor Detvy, Ján Šufliarský.

Spoločnosti Strabag, Doprastav a Váhostav začali stavbu v decembri 2013. Úsek s dĺžkou 10 380 metrov a 13 mostami nás stál 178 miliónov eur. Podľa plánov mali stavať 24 mesiacov. Stihli to za 23. Ide tak o jeden z mála úsekov, ktorého výstavba nemeškala.


„Otvorenie rýchlostnej cesty vnímame určite pozitívne. Zvýši sa bezpečnosť na súčasnej ceste prvej triedy I/50. Veľká časť dopravy sa presunie na rýchlostnú cestu,“ hovorí primátor Detvy, Ján Šufliarský. Od nového úseku R2 očakáva zatraktívnenie mesta pre investorov. Po otvorení nasledujúceho úseku Pstruša – Zvolen-východ bude takmer dokončené napojenie na cestu R1 pri Zvolene. Osemkilometrovú časť R2 Pstruša – Zvolen-východ by mali dokončiť v priebehu budúceho roka. 


Obchvat Zvolena je zatiaľ v nedohľadne. Pôvodný severný variant počítal s cestou v blízkosti prameňov kúpeľov Sliač. Geologický prieskum naznačil možnosť znečistenia a mesto Sliač cestu odmietlo. NDS chce štúdiu realizovateľnosti pre tento úsek. V hre je viacero variantov vrátane estakády cez Južnú časť Zvolena.


Rýchlostná cesta R2 prepojí jedného dňa Košice s Trenčínom. V súčasnosti je postavených len niekoľko úsekov v polovičnom profile. Ďalšie sa stavajú, ako napríklad obchvat Bánoviec nad Bebravou. Na rok 2016 plánuje NDS so začatím stavby úseku Kriváň – Lovinobaňa.


Zdroj: pravda, ndsas, zvonline