Highlander využíva vlastnú platformu GA-K a prináša všetky atribúty SUV značky Toyota – komfort, jazdné vlastnosti a bezpečnosť – v spojení s hybridnou hnacou sústavou a jej typicky nízkymi emisiami a úspornosťou, ako aj inteligentným pohonom všetkých kolies, priestorom na požiadanie a dvojtonovou ťažnou kapacitou.

Toyota Highlander Hybrid sa začne predávať na európskych trhoch začiatkom roku 2021.

Dizajn a vyhotovenie

Highlander Hybrid s dĺžkou 4 950 mm a nápadnými 20-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin ponúka spojenie elegantného, dynamického a sofistikovaného štýlu luxusného mestského SUV so silou, výkonom a odolnosťou robustného a všestranného pohonu všetkých kolies.

Interiér je navrhnutý tak, aby zabezpečoval praktické využitie, odolnosť a priestor na požiadanie, ktoré sa očakávajú od sedemmiestneho SUV, čím vytvára pohodlné exkluzívne prostredie pre všetkých cestujúcich. Highlander Hybrid je ozajstné sedemmiestne vozidlo – rozsah posuvu sedadiel v druhom rade 180 mm zaisťuje dostatok priestoru v treťom rade pre dvoch dospelých a jednoduché nastupovanie a vystupovanie.

Batožinový priestor s objemom 658 litrov má bezdotykové elektrické otváranie pomocou senzora citlivého na pohyb nohy a dodatočný úložný priestor pod podlahou je možné výrazne zväčšiť úplným sklopením druhého a tretieho radu sedadiel do roviny, čím sa získa kapacita až 1 909 litrov.

Interiér je v ponuke v čiernom alebo grafitovom farebnom vyhotovení a môže sa pochváliť komplexnými úložnými priestormi po celej kabíne. Dopĺňajú ich napájacie konektory USB v priestoroch na sedenie v prvom a druhom rade.

K prémiovým úrovniam vybavenia patrí 12,3-palcový multimediálny displej v stredovej konzole so satelitnou navigáciou, projekčný displej, systémy Apple CarPlay a Android Auto, funkcia bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov, vetranie sedadiel a prepínateľné digitálne spätné zrkadlo, ktoré zobrazuje širokouhlý obraz zadnej časti bez rušivého vplyvu na opierky hlavy alebo ostatných cestujúcich.

Jazdná dynamika

Štvrtú generáciu plnohybridnej hnacej sústavy v modeli Highlander tvorí 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle spolu s predným a zadným elektromotorom – pričom zadný elektromotor disponuje inteligentným pohonom všetkých kolies (AWD-i) – a výkonný nikel-metal-hydridový akumulátor umiestnený pod sedadlami v druhom rade.

Celkový výkon systému 244 k (DIN)* spolu s emisiami CO2 na úrovni len 146 g/km* a spotrebou paliva 6,6 l/100 km* (v cykle WLTP) alebo 117g/km* a 5,2 l/100 km* (korelovaný cyklus NEDC) predstavuje najlepší pomer výkonu a emisií CO2 v segmente.

Prepínač voľby jazdného režimu umožňuje vodičovi vybrať si z režimov „ECO“, „NORMAL“, „SPORT“ a „TRAIL“. Všetky štyri režimy sa môžu používať, keď je vozidlo v prevádzke v samostatne prepínateľnom elektrickom režime.

V modeli Highlander sa použilo akustické čelné sklo a predné zasklenie, strešné, palubné a podlahové tlmiče, ako aj vložky oblúkov kolies a nákladového priestoru. Vďaka týmto opatreniam má vozidlo pozoruhodne tichú kabínu, čo len umocňuje jeho príjemné jazdné vlastnosti, ktoré charakterizuje už i tak prirodzene tichý a plynulý chod plnohybridného hnacieho ústrojenstva.

Platformu GA-K v modeli Highlander dopĺňa ľahká karoséria s vysokou tuhosťou a nízke ťažisko, ktoré dodávajú novému SUV svižné ovládanie a komfort pri ustálenej jazde po diaľnici.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Bezpečnosť

Nový Highlander Hybrid je vybavený najnovším balíkom aktívnych bezpečnostných technológií s názvom Toyota Safety Sense, ktorých úlohou je pomáhať predchádzať nárazom alebo zmierňovať ich následky v celom spektre dopravných situácií.

Bezpečnostný balík Toyota Safety Sense v modeli Highlander obsahuje prednárazový bezpečnostný systém (PCS) s aktívnym asistentom riadenia na predchádzanie nárazom, funkciou detekcie chodcov vo dne i v noci a funkciou detekcie cyklistov cez deň, ďalej adaptívny tempomat pracujúci pri všetkých rýchlostiach (ACC), adaptívny tempomat s asistentom rozpoznávania dopravných značiek (RSA), asistent poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu (LTA), varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu (LDA), automatické diaľkové svetlá (AHB) a asistent rozpoznávania dopravných značiek (RSA).