To, že bude Peugeot v Európe ponúkať do roku 2030 každý nový model už len ako elektromobil, potvrdila pre Automotive News šéfka samotnej automobilky Linda Jackson. Zároveň dodala, že francúzsky výrobca bude v priebehu ďalšej dekády aj naďalej uvádzať na trh nové modely aj so spaľovacím motorom. Prechod k elektromobilom tak nebude taký radikálny, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. 

Prechodom na nové platformy ako STLA Small, Medium a Large, budú všetky naše modely v Európe do roku 2030 elektrické. Stále však musím dbať na to, aby sa zachovala ponuka spaľovacích motorov pre našich zákazníkov mimo EÚ,“ tvrdí Linda Jackson. 

Týka sa to celého koncernu

Peugeot v každom prípade nebude jedinou firmou koncernu Stellantis, ktorej budúcnosť bude už len elektrická. Už pred nejakým časom ohlásili podobný zámer značky DS, Alfa Romeo a Opel, pričom elektrifikácii sa s určitosťou nevyhne ani Lancia či Jeepu. 

Najbližším krokom v ceste za čisto elektrickým pohonom bude batériová verzia hatchbacku 308, ktorá by sa mala dočkať premiéry už v roku 2023, pričom do roku 2024 vraj bude kompletné portfólio značky elektrifikované (aktuálne je to 70 percent).

Francúzi zároveň chystajú novú generáciu modelu 3008, ktorá by mala taktiež prísť už aj v plne elektrickom variante. Ak nebudeme počítať úžitkové modely a osobné dodávky, momentálne Peugeot ponúka len dva elektromobily, a to e-208 a e-2008. Druhý menovaný model sa však predáva o niečo slabšie ako jeho menší súrodenec, čo si Linda Jackson vysvetľuje tým, že automobil ako 2008 zvykne byť prvým vozidlom v rodine, kde zákazníci kladú veľký dôraz aj na samotný dojazd z dôvodu cestovania na dlhšie vzdialenosti. Ten pochopiteľne nedosahuje takých hodnôt, ako ekvivalent so spaľovacím motorom. Naopak e-208 sa darí a podľa šéfky Peugeotu je až 20 percent všetkých predaných 208 elektrických, čo prekonáva prvotné odhady značky.