Kvôli pokrivenej metodike merania vychádza, že tento zhruba 2,5 tony vážiaci tank (automobilka presnú pohotovostnú hmotnosť zatiaľ neuviedla) spotrebuje 0,8 až 1,0 litra benzínu na 100 kilometrov, asi ale tušíte, že niečo také zvládne výlučne s plne nabitou baterkou, ľahkou nohou a len na určitú vzdialenosť.
Mercedes nespomína ani kapacitu akumulátora, mala by ale byť identická so štandardným „eSkom“, teda celkovo 28,6 kWh, čo je ekvivalent približne 11 litrov benzínu. Aj preto výrobca uvádza, že novinka má dojazd v elektrickom režime 100 kilometrov, pri ktorých berie 22,9 až 25 kWh/100 km.
Základom pohonu je samozrejme preplňovaný radový šesťvalec s objemom 3,0 litra, výkonom 367 koní a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm v rozmedzí od 1600 do 4500 otáčok za minútu. Spaľovacej jednotke asistuje elektromotor pridávajúci ďalších 150 koní a 440 Nm, pričom systémový výkon auta je podľa výrobcu 510 koní a 750 Nm.
Táto zostava stačí plug-in hybridnému Maybachu na zrýchlenie z miesta na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššia rýchlosť je obmedzená na 250 kilometrov za hodinu. Čisto v elektrickom režime by sa S 580 e malo byť schopné rozbehnúť na 140 km/h.
Čisto elektrický Maybach dorazí už v tomto roku
Maybach má na palube namontovanú nabíjačku s výkonom 11 kW a jeho systém zvládne i DC prípojku s výkonom 60 kW, takže jeho baterku môžete mať plnú už do pol hodiny.
Mercedes hovorí, že auto bude najskôr dostupné v Číne, bezprostredne potom v Thajsku a následne dorazí aj do Európy a ďalších regiónov. Ešte v tomto roku ho Nemci doplnia úplne prvým čisto batériovým Maybachom.
zdroj: Mercedes-Maybach