Americký muscle car na baterky? To znie skoro ako oxymoron. Základom týchto áut bol vždy poriadny (rozumej – okrem iného i poriadne hlučný) motor, samozrejme vidlicový benzínový osemvalec. Dodge však tvrdí, že práve túto časť majú na chystanom Dodge Charger Daytona SRT vyriešenú.
Automobilka tomu hovorí Fratzonic Chambered Exhaust a v tejto chvíli nie je úplne jasné ako tá vec vlastne funguje. Hovorí sa, že by mala kvôli autenticite „vstrekovať“ vzduch do akejsi náhrady výfuku, teda nemalo by ísť len o zvuk vyrobený reproduktormi.
Ako to bude znieť vašim ušiam, posúďte sami, Dodge sa podelilo videom, v ktorom je ten systém dosť dobre počuť. Znie trochu ako KITT zo seriálu Knight Rider, akurát je ale asi o dosť hlučnejší. Firma hovorí, že „pri plnom plyne“ vyprodukuje až 126 decibelov, takže v tomto ohľade Hellcatu V8 konkurovať dokáže.
To isté by potom malo platiť aj pre výkony, Stellantis však konkrétne čísla nespomína. Dodge v každom prípade pripomína, že Charger Daytona SRT svojou silou zatieni motory Hemi, Hellcat i Redeye.
Na kone a krútiaci moment si budeme musieť počkať, v rámci premiéry ale padla informácia o 800-voltovej architektúre. Rovnako vieme, že elektrický Charger bude mať v tomto konkrétnom prevedení pohon oboch náprav, netušíme ale, či dostane dva, tri alebo štyri elektromotory.
Daytona SRT je unikátna v tom, že dostala viacstupňovú prevodovku eRupt s elektromechanickým radením, ktorá je tu hlavne preto, aby vodič nemal pocit, že bol od pohonu úplne odstrihnutý.
Design asi veľmi popisovať nemusíme. Dodge nechcel riskovať nový futuristický zjav, ale naopak stavil všetky karty na moderné retro. Nový Charger preto vyzerá trochu ako zo staršieho sci-fi a otázka samozrejme je, či sa práve toto bude zákazníkom páčiť.
Čo je podľa nás zaujímavé, je prvok nazvaný R-Wing. Asi nemusíme pripomínať, že v prípade elektromobilov maska schovávajúca chladiče akosi stratila na význame, Dodge ale ukazuje, že by mohla zmysluplné využitie. Na SRT ukrýva nielen svetlá, ale funguje zároveň i ako spojler, ktorým prúdi vzduch.
Ako tu už zaznelo, nový Charger by mal doraziť v roku 2024, čo znamená, že by sériová verzia mohla byť predstavená už v budúcom roku. Koncept je dvojdverové, plnohodnotné štvormiestne kupé s výklopným zadným oknom, ale či sa práve toto riešenie dostane do výroby... Dvoje dvere určite, dve zadné samostatné sedadlá skôr nie, tretie dvere, možno.
text: Dodge