Skutočne, inžinieri si povedali, že okrem zvuku môžu niektorým vodičom chýbať aj vibrácie, ktoré spaľovacie motory (a obzvlášť americké V8) produkovali. Stačí len jemné chvenie radiacej páky či volantu, aby šofér cítil, že pod prednou kapotou „pracuje“ niečo na benzín.
Šírenie vibrácii do karosérie
Dodge si preto nechal patentovať takzvaný Active Vibration System Enhancement (AVE), čiže aktívny systém na šírenie vibrácií a Active Sound Enhancement (ASE), teda aktívny systém na šírenie zvuku. Druhý menovaný nie je až takým nováčikom, pod rôznymi inými názvami ho poznáme aj v súčasných spaľovacích autách, kde simuluje zvuk väčšieho či viacvalcového motora.
Systém na šírenie vibrácií je v každom prípade novinkou. Na to by mal slúžiť aktívny člen, ktorý bude mať nevyvážený prvok a teda bude produkovať podľa potreby vibrácie do karosérie. Riadiaca jednotka bude vyhodnocovať rýchlosť a otáčky elektromotora a podľa toho upravovať aj vibrácie. Zatiaľ ide len o podanie na patentovom úrade a nie je isté, či Dodge takýto systém aj reálne nasadí do sériovej produkcie. Aký je váš názor na takúto „fičúrku“? Napíšte nám do diskusie. Mne len napadá, že čo by naopak mnohí dali za jazdu bez vibrácií...
Zdroj: moparinsiders
Odpovedalo 51 ľudí