Lada Niva bola v našich končinách dlho chápaná ako najlepší ľahký off-road. Ale vzhľadom na "vysokú" kvalitu výroby veľmi často vyžadovala nenáročnú údržbu. Verných majiteľov má i dnes.
Lada Niva v päťdverovom prevedení sa v krajinách bývalého ZSSR teší veľkej obľube. U nás ju však nestretnete.
Motor z Toyoty Supra
To, čo si dnes predstavíme, je Lada Niva, ktorá však nezaujme lesníkov a poľovníkov, ale skutočných petrolheadov. To, čo vystrojili juhoafrickí tuneri, nepostavili ani v krajine s vlastným životným štýlom – v Rusku. Pod kapotou sa totiž nenachádza slabučký čajík, ale rovno jeden z najlepších motorov všetkých čias. 2JZ-GTE z Toyoty Supra s výkonom 300 koní a 400 Nm. Samozrejme, k takému monštru je potrebná i kvalitná prevodovka. Tá tiež pochádza zo Supry a dokonca i predná náprava má toho istého darcu. Za takmer ideálny zdroj zadnej nápravy bol určený Jaguar XJ6 so zadným diferákom Ford. V interiéri nečakajte až také terno ako pod kapotou. Je to pôvodný mix s prvkami Supry. Sedadlá pochádzajú zo staršieho Volva S40. Prestavba ako sa patrí!
Že sa vám taká úprava veľmi páči? Nám tiež. A táto Niva je dokonca na predaj. Za necelých 9500 eur získate vzhľadovo síce jednoduché (clean style), ale veľmi rýchle auto. Avšak je potrebné zahrnúť i náklady na prepravu, čo tiež nebude málo. A najsmutnejšie na tom je, že takéto auto u nás asi ani nikdy neprihlásite. Jednak by to nikdy neprešlo kontrolou originality a má to volant na pravej strane, čo tiež naša legislatíva neumožňuje. Takže je tu druhá možnosť. Čo tak postaviť niečo podobné na Slovensku? Bláznov na to by sa tu mohlo zopár nájsť. :)