Časy ČSSR: Diaľnica bude v roku 1990. Kompletná diaľničná sieť mala byť podľa plánov ČSSR dokončená v roku 1990. Súdruhovia tak uvažovali ešte v časoch hlbokého socializmu...
Vízia Alexandra Rezeša z roku 1995. V roku 1995 navrhol vtedajší minister dopravy Alexander Rezeš (HZDS) termín dokončenia diaľnice medzi Bratislavou a Košicami na rok 2005.
Mečiar dáva pred voľbami veľké sľuby, pomáha Claudia Schifferová (1998) Najväčší zo všetkých sľubov povedal Vladimír Mečiar v roku 1998, kedy hovoril o superrýchlom dokončení diaľnice. Za jeho vlády sa nakoniec otvorilo iba 17 kilometrov v plnom profile a 56 kilometrov v polovičnom profile. Nedokončené úseky otváral spolu s hviezdami šoubiznisu – Claudiou Schifferovou a Gérardom Depardieuom.
Rok 2010 sľubuje Prokopovič v roku 2006. Minister dopravy Pavol Prokopovič sľuboval v roku 2006, že diaľnica z Bratislavy do Košíc bude dokončená v roku 2010.
Rok 2010 druhýkrát. Teraz sľubuje Fico. Počas svojej prvej vlády (v roku 2007) videl Robert Fico ako reálnu vec prepojenie Bratislavy a Košíc do roku 2010.
Za toto sa už nemusíme hanbiť len pred svetom, ale aj sami pred sebou! Za štvrťstoročia nie sme schopní vybudovať 400 km diaľnicu z Bratislavy do Košíc. Pozrite sa okolo seba, čo všetko od roku 1990 stihli v podobne veľkých krajinách vo svete...
Triezvejší odhad Vážneho - Ficov minister dopravy Ľubomír Vážny videl veci v roku 2007 realistickejšie. Diaľnica mala byť podľa jeho hrubých predpokladov dokončená v roku 2013.
Vážny mení názor. Sľubuje skorší dátum - Na dokončenie diaľnice sa Ľubomír Vážny znova pozeral inými očami. „Diaľničné spojenie Bratislavy a Košíc nebude realizované do roku 2010, ako pôvodne sľuboval Robert Fico. Dochádza k posunu na rok 2011 a to vzhľadom na finančnú krízu a situácie, ktorá je teraz v bankách“.
Jahnátkova vízia z roku 2010, pridáva sa ďalší rok - Podľa ministra hospodárstva Ľubomíra Jahnátka by malo byť diaľničné prepojenie medzi Bratislavou a Košicami dokončené do konca roka 2012. „Minister Jahnátek partnera informoval, že do konca roku 2012 bude dokončené diaľničné prepojenie Bratislava - Košice, čo výrazne zlepší podmienky na vstup zahraničných investícií vo východnej časti Slovenska,“ uviedlo vtedy ministerstvo hospodárstva.
Ficove sľuby už neplatia. Prichádza Figeľ - Minister dopravy Ján Figeľ po zasadnutí vlády z roku 2010 pripustil: „Chýbajúce úseky diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami by mohli byť dokončené do roku 2014.“
V roku 2011 sa diaľnica výrazne posúva - „Definitívne spojenie ráta aj s najťažším úsekom, ktorým bude najdlhší tunel Višňové s modernou technológiou. Na rozdiel od minulých vlád my sa najťažším úsekom nevyhýbame, ale chceme ich začať stavať a dokončiť čím skôr. Pri tuneli je projektovaná doba výstavby päť rokov, preto začatie výstavby v roku 2012 je predpokladom dokončenia úseku a diaľnice v roku 2017.“
Neverte žiadnej politickej strane, ktorá ešte bude mať odvahu v tomto smere niečo sľubovať. Už je skutočne neskoro, aj keby bola hotová zajtra! Východ SR na to za ostatné roky neraz doplatil a dopláca aj naďalej...
Počiatek 1: Diaľnica bude v roku 2018 - „Spojnica západného a východného Slovenska by mala byť dokončená v roku 2018.“ Takýto termín dostavby diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc odhadoval minister Ján Počiatek v roku 2012.
Počiatek 2: Diaľnica bude v roku 2019 - „Diaľnica bude dostavaná do roku 2019,“ sľubuje vtedajší minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek v roku 2014. Uviedol to v súvislosti s poklepaním základného kameňa diaľničného tunela Višňové pri Žiline. Základný kameň bol poklepaný už trikrát, naposledy to urobil premiér Fico v roku 2010 s tým, že už v polovici roka 2014 mal byť tunel sprejazdnený.
Počiatek 3: Diaľnica bude v roku 2020 - „Nie v roku 2019, ale najskôr v roku 2020 sa bude dať ísť plynule diaľnicou z Bratislavy do Košíc,“ prisľúbil v roku 2015 štvorprúdovku Ján Počiatek.
Prvá vízia nového ministra zo Siete: rok 2020 - „Dokončenie diaľnice D1 odhadujem v plnom profile na rok 2020,“ vyhlásil na zasadnutí rady slovenských regiónov strany Sieť Roman Brecely.
Už to neplatí. Dokončenie diaľnice je nejasné - "My dáme do užívania celú diaľnicu v dĺžke 450 km okrem 13-kilometrového úseku, ktorý nemáme šancu stihnúť," konštatoval Brecely. Pôvodne sa mal tento úsek stavať takzvaným povrchovým variantom, situáciu ale skomplikoval zosuv pôdy na trase budúcej diaľnice pri obci Šútovo. Predpokladaný termín dokončenia všetkých úsekov diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami v roku 2020 už ani podľa dopravných expertov nie je reálny.
zdroj foto: TASR (cez HNonline.sk)