Cieľom bolo zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky
Na 43 kilometroch tatranskej Cesty slobody sa v rámci opravy nevenovali len samotnej vozovke a jej úpravám, ale aj rekonštrukcii mostov, jednej poloestakády, dobudovaniu odpočívadiel či napríklad oporných a zárubných múrov. Stavebné aktivity prebiehali 1 rok a 3 mesiace, uvádza tlačová agentúra SITA. V rámci takzvaného projektu Vysoké Tatry bol dôraz kladený na zvýšenie bezpečnosti, aby cestná komunikácia spĺňala aktuálne nároky motoristov.
Celkovo 45 miliónov eur pri tomto projekte investoval Prešovský samosprávny kraj s využitím európskych peňazí. To je o tri milióny viac oproti tomu, čo predpokladal pôvodný rozpočet. Na stavbe pracovalo do 500 robotníkov v závislosti od konkrétnej fázy stavebných prác. Dopravu riadili desiatky semaforov, vďaka čomu cesta nemusela byť kompletne uzatvorená.
Foto: SITA
Rekonštrukciu Cesty slobody sa podarilo zrealizovať bez meškaní. „Odviedol sa tu fantastický kus práce, na ktorý sme mimoriadne hrdí. Teší ma, že minimálne 50 rokov budú mať Tatry pokoj a nebudeme musieť pristupovať k nejakej ďalšej rekonštrukcii,“ cituje agentúra SITA slová primátora mesta Vysoké Tatry Jozefa Štefaňáka.