Drahá, no nie najdrahšia
Vládny dokument ukazuje, že spomedzi rozostavených úsekov štát najviac zaplatí práve za obchvat Ružomberka, a to 632 miliónov eur. Jeden kilometer tak priemerne vyjde na 42 miliónov eur, píšu HN.
Ešte stále však táto stavba nepokorí úsek D3 Žilina Strážov – Brodno, pri ktorom vyšiel kilometer v priemere na 60 miliónov eur. Pôvodne mala pritom nová cesta stáť 227 miliónov eur, no navyšovanie ceny zapríčinili viaceré aspekty vrátane silnej inflácie či vynúteneho predĺženia tunela Čebrať.
Je prakticky jasné, že úsek nestihnú dokončiť do konca tohto roka, ako sa dávnejšie počítalo. Podľa aktualizovaného harmonogramu výstavby diaľnic štát počíta s tým, že bude do výstavby úseku investovať desiatky miliónov eur ešte aj v rokoch 2025 a 2026.
Čo sa týka už neslávne známeho tunela Višňové, ten majú dokončiť v roku 2025. Technológia tunela totiž stále ešte nie je ani len vysúťažená. Na tento rok sa počíta so štartom výstavby druhej etapy severného obchvatu Prešova, uviedli HN. Výstavba má trvať podľa súčasných odhadov štyri roky. Ak sa pýtate, kedy sa dočkáme druhej rúry tunela Branisko, vedzte, že výstavba sa má začať až v roku 2030.