Dopravná situácia v Šali: 20 tisíc vozidiel denne

Pôvodný plán bol taký, že most cez Váh v meste Šaľa zreškontruujú, keď sa podarí dokončiť obchvat. Tento zámer však naráža na to, že obchvat sa ešte ani len nezačal stavať, zatiaľ čo stav mosta sa postupne zhoršuje.

Pokiaľ by ho kvôli havarijnému stavu museli uzavrieť, skomplikoval by to život nielen obyvateľom v regióne, ale aj viacerým firmám a významným zamestnávateľom.

Dnes prejde Šaľou denne okolo 20 tisíc vozidiel, čo je príliš veľa. Započítané sú do toho aj vozidlá, ktoré mestom prechádzajú kvôli potrebám chemickej firmy Duslo Šaľa či iných významných spoločností.

Ako upozornili Hospodárske noviny, štát sa snaží výstavbu nového obchvatu vysúťažiť už zhruba päť rokov, no obstarávanie sa naťahuje. Zo súťaže vylúčili poľský Budimex, a to na základe namiestok iných firiem. Úradníci kvôli údajne nedostatočným referenciám škrtli aj miestnu firmu Ava Stav.

Znamená to, že zákazku by mal dostať zrejme nemecký Hochtief ako ďalší uchádzač. To je nateraz otvorené a štát to nepotvrdil. Spoločnosť má však prechádzajúce skúsenosti aj s výstavbou cestných ťahov na Slovensku.

Hochtief chcel pôvodne obchvat mesta Šaľa postaviť za necelých 79 miliónov eur. Keďže štátu trvá vyhodnotenie súťaže tak dlho, na mieste je otázka, či je táto cena stále reálna vzhľadom na vlnu inflácie v Európe v posledných rokoch.

Zdroj: Hospodárske noviny / foto: slovosalanov.sk