Čo sa udeje na košickej diaľničnej križovatke?

"Na stavbe košického diaľničného obchvatu R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. etapa postupne pokračujú práce na mostných objektoch, protihlukových stenách či oporných múroch," uviedla Národná diaľničná spoločnosť na Facebooku.

Dôležitou správou pre motoristov je, že ešte pred zimou je zámerom diaľničiarov dokončiť a sprístupniť pre motoristov vetvu križovatky Košice, Juh v smere Košice – Milhosť.

Stavebné práce sú nateraz sústredené na budovanie násypov cestného telesa a na niektorých miestach prebieha realizácia podkladných a ložných asfaltových vrstiev vozovky či v montáži oceľových a betónových zvodidiel. Z konštrukčných vrstiev vozovky bolo doteraz položených viac ako 111 tisíc m2 betónovej stabilizácie, vyše 117 tisíc m2 podkladnej asfaltovej vrstvy, takmer 82 tisíc m2 ložnej asfaltovej vrstvy a vyše 4000 m2 obrusnej asfaltovej vrstvy.

Okrem toho bolo uložených vyše 1000 m betónových prefabrikovaných zvodidiel a viac než 2000 m oceľových zvodidiel. "Pokračovať budeme v budovaní kanalizácie, informačného systému diaľnice a kompletnom dokončení mostov. Na mostoch je potrebné dorealizovať prevažne vrchné stavby mostovky, rímsy, izolácie, liate asfalty a príslušenstvo," popisujú zostávajúce úlohy diaľničiari.

Nový úsek R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek

Úsek košického obchvatu je dlhý 14,2 km a jeho súčasťou je 13 mostov a 3 križovatky, pričom jeho účasťou bude aj 7,2 km protihlukových stien. Novovybudovaná cesta bude súčasťou juhovýchodného obchvatu mesta Košice a napojí sa na už dokončený a sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 Budimír – Bidovce.

Vďaka dokončeniu úseku R2 sa zvýši komfort obyvateľov metropoly východu. Cesta napomôže znížiť negatívne dopady dopravy na životné prostredie v meste. V súčasnosti celý objem dopravy, tranzitnej aj zdrojovej, prechádza po komunikačnom systéme mesta, čo znamená zvýšený hluk a znečistenie ovzdušia. Nová R2 tak odľahčí Košice a okolité obce smerovaním dopravy na diaľničný obchvat KE.

Zdroj a foto: Facebook - NDS