Ohromujúce čísla
Aby ste si nemysleli, že porovnaním so škodovkami preháňame, najprv pár čísiel. „Malý“ Box má síce dĺžku len 4020 milimetrov, zároveň ponúka rázvor až 2663 milimetrov. Spomínaná Škoda Octavia prekonáva kompaktný čínsky elektromobil len o zanedbateľných 6 (slovom šesť) milimetrov.
Zaujímavé je, že Dongfeng zásadne nestráca ani šírkou, ktorá tiež významne prispieva k miere vnímaného pohodlia konkrétneho automobilu. Kým karoséria českého liftbacku nižšej strednej triedy má „v ramenách“ 1829 mm, v prípade batériového hatchbacku to je 1810 mm, takže len 1,9 cm menej.
Necelých 100 koní
Aj preto bol Dongfeng Box hravo homologovaný ako päťmiestny automobil a v základe ponúka batožinový priestor s veľmi slušným objemom 326 litrov a po sklopení zadných sedadiel dostanete kufor s objemom 945 litrov.
Pokiaľ ide o pohon, kolesá prednej nápravy roztáča elektromotor s výkonom 70 kilowattov, teda 95 koní a maximálny krútiaci moment kulminuje hodnotou 160 newtonmetrov. Na malé auto sú to bežné čísla, navyše Box nemá ani prehnane vysokú pohotovostnú hmotnosť – v závislosti na veľkosti trakčnej batérie a výbavy vychádza na 1356 až 1430 kg.
Dve kapacity batérií
Keď už hovoríme o akumulátore, Dongfeng do tohto vozidla montuje lítium-železo-fosfátové články (LiFePO4), ktoré majú v najdostupnejšej výbave označenej E1 (za 22 990 eur) kapacitu 31,4 kilowatthodiny. Táto hodnota podľa štandardizovanej metodiky WLTP stačí na dojazd 240 kilometrov, pričom maximálka je obmedzená na 140 km/h a z miesta na stovku akceleruje za 10,6 sekundy.
Už prvý uvedený stupeň Box E1 ponúka 3-ročnú záruku na auto alebo 100 tisíc km a v prípade batérie 8 rokov, respektíve 150 tisíc kilometrov. A prakticky už u tohto auta nemáte za čo priplácať...
Štandardne na sedemnástkach
Alebo, aby sme nepreháňali, máte za čo priplácať. Ale ide o veľmi neobvyklé prvky, ak si uvedomíte, v akej triede sa pohybujeme. Dongfeng vám aj v najlacnejšej verzii umožní priplatiť si za elektricky ovládané, vyhrievané a ventilované (!) predné sedačky. Konkrétne čísla v cenníku neuvádza, takže sa musíte obrátiť na predajcov, ak ale po výbave tohto typu túžite, rovno vám môžeme prezradiť, že v najvyššom stupni ju dostanete v štandarde.
E1 má inak sérii kompletne diódové svetlá s automatickou aktiváciou, bezkľúčový prístup a 17-palcové (len oceľové) disky kolies obuté v pneumatikách s rozmermi 215/55 R17.
Aj zadné airbagy v základe
Bez doplatku máte tiež 5-palcový digitálny prístrojový panel, 12-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku infotainmentu so štyrmi reproduktormi, nechýba indukčné nabíjanie mobilu, pochopiteľne bluetooth so zrkadlením Mirror Link a automatická klimatizácia.
Aj keď je veľká časť bezpečnostnej výbavy v Európe už povinná, zároveň si automobilky nechávajú platiť za položky, ktoré vozidlá nutne mať nemusia. Dongfeng na to ide trochu inak. Za samozrejmosť už v základe považujte zadné hlavové airbagy, aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, parkovaciu kameru či adaptívny tempomat.
Od E2 aj V2L
Ak vám uvedená kapacita batérie nestačí, máte možnosť objednať si Box E2. Jeho základná výbava je zhodná s E1 (s výnimkou pridanej funkcie V2L a V2V, takže auto funguje ako powerbanka), ale má články LFP s kapacitou 42,3 kilowatthodiny.
Tie predĺžili dojazd podľa WLTP na 337 kilometrov, výrobca spolu s nimi ponúka tiež zvýšený maximálny nabíjací výkon z 76,8 na 87,8 kW a naúčtuje vám 24 990 eur, teda o dve tisícky viac.
Ventilované sedadlá v elektrike, bez doplatku!
Vrcholný Dongfeng Box s dodatkom E3 stojí 26 490 eur, ale v štandarde máte navyše automatickú aktiváciu diaľkového režimu svetiel, 17-palcové hliníkové disky, šesť reproduktorov a hlavne predné sedadlá v elektrike, s ventiláciou, vyhrievaním a pamäťou pre vodiča. K tomu nechýba elektrické sklápanie vonkajších spätných zrkadiel a 360-stupňový kamerový záber okolia auta.
Vo všetkých výbavových stupňoch si potom môžete priplatiť za metalický lak, za ktorý Dongfeng účtuje 690 eur.
zdroj: Dongfeng