Naživo ste mali možnosť Shine vidieť na prelome septembra a októbra v rámci nitrianskeho autosalónu, kde mal európsku premiéru, to podstatné ale je, že v tejto chvíli má už slovenskú cenu a môžete ho objednávať.

Miestne zastúpenie automobilky pripomína, že prvé vozidlá v základnej výbave s označením E1 budú k dispozícii začiatkom jari 2024, naopak na výkonnejší model 1.5 Turbo s dvojspojkovou prevodovkou (Shine E3), výkonom 190 koní a krútiacim momentom 300 Nm si budete musieť počkať do leta budúceho roka.

Kým sa dostaneme k detailom z cenníka, poďme sa najprv pozrieť na pár základných technických údajov, aby ste si mohli urobiť obrázok o tom, čo máte pred sebou.

Shine je produkt čínskeho koncernu Dongfeng Motor Corporation, ktorý doma spolupracuje s Hondou, Nissanom, bývalými značkami zoskupenia PSA (Peugeot, Citroën) a pre Renault vyrába napríklad elektrickú Daciu Spring. Kompaktný sedan svojimi rozmermi zapadá do nižšej strednej triedy, teda do segmentu, v ktorom operuje už spomínaná Octavia, ale tiež Astra, Golf či Focus.

Dongfeng navrhol a postavil štvordverový automobil so splývajúcou líniou strechy, takže Shine trochu klame telom. Mohlo by sa zdať, že spolu s vekom batožinového priestoru otvoríte i zadné okno, to je však fixné.

Novinka má dĺžku 4660 mm, šírku 1812 mm, výšku 1490 mm a rázvor 2680 milimetrov. Inak povedané, za Škodou Octavia na dĺžku zaostáva o necelé tri centimetre a vo vzdialenosti náprav iba o 6 milimetrov. Navzdory svojim rozmerom má na dnešné pomery mimoriadne nízku pohotovostnú hmotnosť len 1203 kg.

Základná verzia Shine E1 má pod prednou kapotou atmosférický štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý produkuje 86 kW, teda 117 koní a maximálny krútiaci moment 158 newtonmetrov. Sedan momentálne prechádza schvaľovacím procesom, takže dynamické parametre vám zatiaľ neprezradíme, výrobca ale uvádza v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP rovných 6,0 litra benzínu na 100 kilometrov.

Batožinový priestor má základný objem 454 litrov, zadné sedadlá môžete sklopiť.

Dongfeng je za spomínaných 16 990 eur postavený na 16-palcových hliníkových diskoch. Hlavné svetlá sú halogénové so šošovkami, denné svietenie a zadné združené svetlá pre zmenu kompletne diódové. Výrobca sériovo dodáva zatmavené okná a bez príplatku máte tiež elektrickú ručnú brzdu s asistentom rozjazdu, tempomat, trakčnú kontrolu, stabilizáciu, brzdového asistenta či monitorovanie tlaku v pneumatikách.

Automatická dvojspojková prevodovka je kombinovaná so silnejším motorom 1.5 Turbo s výkonom 190 koní, táto verzia dorazí v lete 2024.

Shine má v základe tiež parkovaciu kameru, koženkové čalúnenie, centrálne zamykanie, dva airbagy, automatickú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie a k tomu digitálny prístrojový panel doplnený 13-palcovým farebným dotykovým displejom. Multimediálne rozhranie zahŕňa napríklad bluetooth a nechýba ani dvojica konektorov USB.

Inú výbavu Dongfeng aktuálne nespomína, a pretože si priplatiť môžete v podstate len za metalízu (690 eur), za Shine E1 by ste nemali zaplatiť viac ako 17 680. Slovenské zastúpenie vám na vozidlá poskytne záruku tri roky alebo 100 tisíc kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Dongfeng