Hybrid aj modernizácia

Kým sa dostaneme k technike, mali by sme asi v prvom rade upozorniť na fakt, že T5 Evo má za sebou decentný facelift. Ten neprichádza výlučne s novým hybridným modelom, ale slovenské zastúpenie začalo ponúkať modernizovanú benzínovú verziu pod označením T5 Evo Dragon Edition.

Veľké zmeny v štylistike nečakajte. Dizajnéri prepracovali predný i zadný nárazník, použili robustnejšie prahové nástavce a modifikovali tiež zadné združené diódové svetlá. Rozloženie predných LED vyzerá na pohľad rovnako, z dostupných prvých fotografií sa však zdá, že upravili vnútornú štruktúru svetiel vstavaných v hranatejšom nárazníku.

Že ide skutočne o kombináciu techniky, naznačujú okrem iného aj sériovo dodávané hliníkové devätnástky. Zákazníci si budú môcť vybrať kolesá používané na elektrickej T5 alebo môžu dať prednosť diskom z benzínového auta.

Ako sa dalo čakať modifikáciou prednej i zadnej časti crossoveru sa nepatrne zmenila aj jeho dĺžka. Dongfeng je odteraz vďaka novým nárazníkom nepatrne kratší, konkrétne o 26 mm, takže teraz by ste mu namerali 4595 milimetrov. Rázvor 2715 milimetrov pochopiteľne ostáva identický.

S novou 1.5 turbo

Pod prednou kapotou hybridu HEV pracuje kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorému asistuje klasické turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi. Prekvapivo však nejde o tú istú jednotku, ktorú by ste našli medzi prednými kolesami konvenčného benzínu. Jeho jedna-päťka má presne 1481 centimetrov kubických, k tomu 130 kW, teda 177 koní a 260 newtonmetrov.

Štvorvalec v hybride má naproti tomu 1493 cm3, nepatrne nižší výkon 125 kilowattov, inak povedané 170 koní, ale na druhej strane vyšší krútiaci moment 280 newtonmetrov. Aby sme to mali kompletné, Dongfeng tejto jednotke pridelil interné kódové označenie DFLZM 4E15T.

Tradičnému agregátu asistuje synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi pomenovaný TZ220XYL. Štvorvalcu pomáha maximálnym relatívne skromným výkonom 55 kW, v prepočte 75 koní, ale zároveň pridáva veľmi slušnú porciu najvyššieho krútiaceho momentu až 300 newtonmetrov.

Radi by sme vám samozrejme prezradili, aký typ prevodovky spracováva vyššie uvedené čísla, pripadne aké má T5 Evo HEV dynamické parametre, prípadne spotrebu... Na tieto dáta si však budeme musieť ešte chvíľu počkať. Dongfeng sľubuje, že ich čoskoro doplní.

Zásuvku nehľadajte

Čo naopak poznáme, je prídavná trakčná batéria, z ktorej elektromotor čerpá energiu. Má 2 kilowatthodiny a pochopiteľne ju nemusíte nabíjať zo zásuvky. Túto starosť na seba preberá elektronika, ktorá do nej bude ukladať prebytky z rekuperácie, prípadne ju dobije podľa potreby spaľovacím motorom.

Zaujímavé je, že výrobca pre hybrid uvádza identickú pohotovostnú hmotnosť ako v prípade „hladkého“ benzínu (1665 kg), čo je výrazne menej, ako váži viac ako dvojtonový elektromobil T5. Mimochodom, HEV môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou 1,5 tony alebo 750-kilogramový nebrzdený vozík.

Medzi benzínom a elektromobilom

Za päťdverový a zároveň päťmiestny automobil s batožinovým priestorom s objemom 480 litrov si slovenské zastúpenie značky Dongfeng účtuje 35 990 eur. Ako sa dalo čakať, je to čiastka bližšie k benzínovému modelu (od 30 990 do 32 490 eur), zatiaľ čo za elektrické T5 Evo EV dáte najmenej 48 990 eur.

Pozoruhodné je, že hybrid je za spomínanú cenu v prakticky plnej výbave. Priplatiť si môžete len za lepšie diódové svetlá (390 eur) alebo metalický lak, ktorý vás vyjde na 690 eur. To je všetko...

Výbava prakticky kompletná. Už v základe!

Aby ste si trochu urobili predstavu o tom, čo od Donfengu za necelých 36 tisíc eur dostanete, tu je pár najdôležitejších či najzaujímavejších prvkov výbavy, za ktoré nemusíte priplácať. V cene máte 19-palcové disky, kompletne diódové svetlá, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami, audio-systém s 10,25-palcovým displejom, wi-fi, bluetooth i šesť reproduktorov.

K tomu nechýba klimatizácia, panoramatická strecha, predné elektricky ovládané sedadlá s vyhrievaním (pre vodiča sa našla i ventilácia a masážna funkcia) a dokonca čiastočne elektricky nastaviteľné zadné sedadlá! A v elektrike sú tiež piate dvere.

V základe potom máte osem airbagov, zadné parkovacie senzory s kamerou, presnejšie povedané celkový 360-stupňový obraz, systém sledovania slepých uhlov, bezkľúčové odomykanie i štartovanie, elektronickú ručnú brzdu, tempomat.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Dongfeng