V krátkej verzii by sme vám na otázku, čo dostanete za takmer 49 tisíc eur, odpovedali veľmi stručne. Všetko...
Nie to nie je vtip. Pri pohľade do aktuálneho cenníka je jasné, že jedinou príplatkovou položkou je momentálne metalický lak za 690 eur. Inak je T5 Evo EV skutočne až po strop naplnený tým, za čo si u iných značiek normálne priplatíte. Tým ale trochu predbiehame... Poďme sa najprv pozrieť na samotný základ.
Zo známej rodiny
Ak nás sledujete pravidelne, pravdepodobne poznáte nielen značku Dongfeng, ale i samotný model T5 Evo. Ten sme vám podrobne predstavili koncom mája, o pár mesiacov sme benzínovú verziu kompletne preklepli v redakčnom teste a v závere pôvodného článku sme naznačili, že slovenské zastúpenie čoskoro rozšíri portfólio o batériové prevedenie. To je konečne na trhu, a pretože máme k dispozícii aj detailné technické parametre, začnime najprv nimi.
Elektrická T5 má dĺžku 4565 mm, šírku 1860 mm, výšku 1680 mm a rázvor 2715 milimetrov. Aj keď ponúka vyššiu stavbu karosérie, je to vážne skôr crossover ako SUV, a to nielen kvôli absencii pohonu 4x4, ale tiež tým, že má v podstate normálnu svetlú výšku 165 milimetrov.
Päťmiestny automobil má predovšetkým kvôli veľkému akumulátoru pohotovostnú hmotnosť 2025 kg, čo asi neprekvapí, má však o niečo nižšie užitočné zaťaženie, konkrétne 320 kg. Inak vám ale poskytne batožinový priestor so základným objemom 480 litrov.
Pohon prednej nápravy „Té-Päťky“ zabezpečuje synchrónny elektromotor TZ200XSV s permanentným magnetom, ktorý má nominálny výkon 80 kW, teda 109 koní, ale je schopný vyprodukovať špičkových 150 kilowattov, inak povedané 204 koní a k tomu maximálny krútiaci moment 340 newtonmetrov.
Batériový nadštandard
Najvyššiu rýchlosť zatiaľ nepoznáme, auto ale zvládne zrýchlenie z nuly na 100 kilometrov za hodinu za 7,9 sekundy.
Asi o niečo zaujímavejšie pôsobia technické detaily batérie spravovanej tepelným manažmentom TMS2.0 firmy Huawei. Okrem normovanej ochrany proti nárazom zo všetkých strán a (logicky) vodotesného štandardu IP68 má využiteľnú kapacitu 85,9 kilowatthodiny (pre porovnanie Enyaq s využiteľnou kapacitou 77 kWh a rovnakým výkonom 150 kW stojí v základe 55 250 eur).
Akumulátor pracuje s napätím 352 voltov, ponúka tiež funkciu V2L, takže vám dovoľuje napájať rôzne spotrebiče napätím 230 voltov, pričom zásuvka je chránená až 16-ampérovou poistkou, ale v prvom rade majiteľovi poskytuje akčný rádius podľa metodiky WLTP 521 kilometrov.
Maximálny nabíjací výkon v porovnaní s konkurenčných automobilmi určite neohromí, Dongfeng uvádza 80 kilowattov. Zároveň ale uvádza, že z 30 na 80 percent dostanete baterku v ideálnych podmienkach za 45 minút.
Digitálna kabína
V úvode sme spomínali cenu, asi by sme nemali zabudnúť dodať, čo okrem vyššie uvedeného ešte dostanete. V prvom rade kompletne diódové svetlá, 19-palcové hliníkové disky obuté v pneumatikách 235/55 R19 (s dojazdovým rezervným kolesom), elektricky ovládaným vekom kufra a o termálny komfort posádky sa okrem iného postarajú tmavšie (zelené) bočné i zadné okná.
Vodič má k dispozícii kompletne digitálnu palubnú dosku, pričom vpravo nájde dotykový 10,25-palcový displej a súčasťou infotainmentu je samozrejme wi-fi, rozhranie bluetooth, audiosystém pracuje so šiestimi reproduktormi a v spodnej časti stredového panela je uložený čiastočne dotykový panel klimatizácie, ktorý si zachoval aj dve hardwarové otočné ovládače. Ručná brzda je elektrická.
O bezpečnosť posádky sa stará šesť airbagov, brzdový asistent, kontrola trakcie, stabilizačný program, s rozjazdami do kopca pomáha autohold a nechýba ani tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, kamera, monitorovanie tlaku v pneumatikách a množstvo ďalších prvkov.
Od novembra si navyše zákazníci budú môcť objednať nový balíček (dvanástich) asistenčných systémov a ďalšiu hardwarovú podporu, ktorá vám umožní využívať čiastočne autonómnu jazdu úrovne 2+. Čo znamená, že dostanete systém automatického udržovania v jazdnom pruhu, kontrolu mŕtvych uhlov, respektíve premávky za autom, adaptívny tempomat namiesto klasického, rozpoznávanie prekážok či systém núdzového brzdenia. Práve tento paket bude spolu s metalickým lakom za príplatok.
T5 Evo EV dostanete tiež s inteligentným kľúčom umožňujúcim na diaľku ovládať chladenie, respektíve kúrenie, ale vodičovi by malo uľahčiť život i rozpoznávanie a implementácia hlasových povelov.
Komfort? Dongfeng vám k základnej cene pridá navigačný systém, dažďový i svetelný senzor, elektrické nastavovanie predných sedadiel, pričom za volantom si môžete užívať vyhrievanie, ventiláciu a dokonca masáže.
Dizajnom iný...
Len pre istotu pripomíname, že v porovnaní s benzínovým modelom má elektrická verzia Evo EV prepracovanú masku a niekoľko ďalších drobností, k tomu v interiéri nájdete nový volič na stredovom tuneli, športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a veľkú panoramatickú strechu s... hviezdičkami, ktoré v noci svietia!
Pre tých z vás, ktorých zaujíma záruka. Importér uvádza 3 roky alebo 120 000 kilometrov na samotné vozidlo a 5 rokov alebo 150 000 kilometrov na batériu. Zároveň majú zákazníci možnosť priplatiť si za rozšírenú záruku o ďalšie tri roky, takže za 1100 eur dostanete garanciu 5 rokov na automobil a 8 rokov na akumulátor. V oboch prípadoch sa posúva nájazd na 200 000 tisíc kilometrov.
zdroj: DFMotor