Donkervoort D8 GTO spolieha na preplňovaný päťvalec Audi už od roku 2013. V tej dobe mal 340 koní a vo svojej najsilnejšej verzii JD-70 R poskočil v priebehu ôsmich rokov na 420 koní a 560 newtonmetrov. Holanďanom to však nestačilo a na rozlúčku sa rozhodli autu ešte pár koní pridať.

V spolupráci s ABT Sportsline vytiahli z motora 435 koní pri (pravdepodobne identických) 5850 až 7000 otáčkach za minútu a 570 Nm dostupných od 1750 do 6350 ot./min. Ak práve mávate rukou nad tým, že 15 koní a 10 newtonmetrov ešte žiadne auto nespasilo, tak máte samozrejme pravdu, v porovnaní s pôvodným výkonom to nie je veľa. Lenže pri hmotnosti len 695 kg to nie sú ani úplne zanedbateľné čísla.

Donkervoort

280 a 8 na 100

Donkervoort po testoch na belgickom okruhu Spa-Francorchamps tvrdí, že Individual Series je na konci rovinky Kemmel o 11 kilometrov za hodinu rýchlejšie ako JD-70 R. Sedemkilometrovú trať je novinka schopná zvládnuť o 1,4 sekundy skôr ako zvedené „eRko“. Nie že by na tom nejako zvlášť záležalo, že lepšia dynamika podľa firmy nebola vykúpená zhoršenou prevádzkovou efektivitou. Najsilnejšie GTO má stále rovnakú priemernú spotrebu podľa WLTP len 8 l/100 km.

Z interných materiálov vyplýva, že 174 koní na liter vytiahli technici z päťvalca vďaka väčšiemu medzichladiču, celkovo prepracovanému chladeniu, novým vstrekovačom a pozmenenej mape riadiacej jednotky. Či sa nejako zmenil čas zrýchlenia z miesta na stovku a maximálna rýchlosť, Donkervoort neuvádza. Neprekvapilo by nás ale, keby 2,7 sekundy a 280 km/h vylepšili o nejakú tú desatinku a pár km/h.

Donkervoort

Zmeny v dizajne finálnej verzie sú skoro neviditeľné, ale Donkervoort hovorí, že sa snažili vytvoriť čistejšie a hladšie tvary, ktoré by vylepšili aerodynamiku karosérie. Ešte dôležitejšie je, že Holanďania dávajú svojim zákazníkom voľnú ruku v úpravách techniky i vzhľadu.

Základná cena D8 GTO Individual Series je 162 900 eur (bez dane) a auto si môžete nechať upraviť buď na okruhy alebo ho ponechať v „civilnom“ nastavení. V základnej výbave máte napríklad kameru a parkovacie senzory, za príplatok potom získate karbónové pretekárske sedačky, karbónové kolesá, vlastnú ľubovoľnú farbu či na zákazku ušité kufre. Brzdy Tarox môžete nechať doplniť systémom ABS od firmy Bosch, ale k dispozícii je tiež rýchlejší prevod riadenia, šesťstupňová sekvenčná prevodovka, individuálne nastavenie podvozka alebo aj taká drobnosť, akou je držiak na telefón.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 28 obrázkov

zdroj: Donkervoort