„Včasnými opravami dokážeme predísť havarijným stavom, teda úplným odstaveniam mostov. Takýto scenár by bol dopravnou katastrofou pre celé širšie okolie,“ podotkol Rastislav Droppa, prevádzkový riaditeľ NDS.
Hlavným dôvodom celkovej opravy je nevyhovujúci technický stav. Ten sa v prípade mosta Pustý hrad prejavuje predovšetkým opakujúcimi sa trhlinami a nerovnosťami na vozovke, čo má vplyv aj na bezpečnosť premávky.
„Poškodená izolácia mosta zase umožňuje prenikať vode až na nosnú konštrukciu, čo spôsobuje jej lokálnu degradáciu. Taktiež je nevyhnutné vymeniť zvodidlá a zábradlie, ktoré sú zničené koróziou,“ doplnila Národná diaľničná spoločnosť v oficiálnom stanovisku.
Diaľničiari nastavili plán prác, aby bola počas opravy mostu zachovaná doprava. Je však potrebné počítať s časovými zdržaniami.
Dopravné obmedzenia pri Zvolene
Práce sú rozdelené do dvoch etáp. Vďaka tomu bude možné prostredníctvom dočasných semaforov premávku presmerovať vždy na tú stranu mosta, na ktorej práce neprebiehajú. Dĺžka trvania červenej a zelenej bude upravovaná na základe aktuálnej dopravnej situácie.
Pre minimalizovanie zdržania počas opravy mosta sú navrhnuté aj alternatívne trasy, no výlučne pre osobné automobily.
Vodiči cestujúci z R1 od Budče v smere na Lučenec a Krupinu môžu využiť alternatívnu trasu: po ceste I/66 pri Veľkej Stráži prejsť na cesty III/2453 a III/2452 (obchádzková trasa vedená cez mesto). Túto trasu môžu využiť aj motoristi smerujúci od Banskej Bystrice v smere do Lučenca.
Zdroj a foto: NDS