Slovensko má veľa mostov v havarijnom stave

V snahe zabrániť dopravnému kolapsu budú opravné práce mosta pri Zvolene prebiehať v 2 etapách a pri zachovaní vždy jedného prejazdného pruhu.

V časoch rannej a podvečernej dopravnej špičky bude doprava usmerňovaná vďaka regulovčíkovi priamo na mieste. V ostatnom čase bude doprava riadená prostredníctvom svetelnej signalizácie.

Predpoklad dokončenia prác na moste Pustý hrad je koncom októbra tohto roka. Oprava bude pozostávať z búracích a opravných prác. V rámci búracích prác sa odstránia pôvodné zvodidlá, pôvodné zábradlia, protidotyková ochrana nad železničnou traťou, rímsy, odvodňovače, vozovkové vrstvy, obnaží sa horný povrch nosnej konštrukcie a odstráni sa pôvodná izolácia v celej dĺžke mosta.

Následné opravné práce budú pozostávať zo sanácie pohľadových plôch z dolnej strany nosnej konštrukcie v mieste mostných záverov, z vyčistenia vnútorných priestorov mosta, kompletnej výmeny odvodnenia, osadia sa nové rímsy, položia sa nové asfaltové vrstvy vozovky vrátane celoplošnej izolácie, osadia sa nové zvodidlá, nová protidotyková ochrana nad železničnou traťou a zrealizuje sa aj nové revízne schodisko.

Obchádzková trasa, ktorú odporúča NDS

Čo je vlastnom dôvodom kompletnej opravy mosta? Nevyhovujúci technický stav mosta, ktorý sa prejavuje trhlinami a nerovnosťami na vozovke, porušením mostnej izolácie a následnou degradáciou nosnej konštrukcie.

Pre osobné vozidlá je nateraz navrhnutá obchádzková trasa, čiže motoristi si môžu vybrať či využijú obchádzkovú trasu alebo zvolia regulovaný prejazd mostom.

Vodiči cestujúci po R1 od Budče v smere do Lučenca a Krupiny môžu využiť alternatívnu trasu po ceste I/66 a prejsť na cesty III/2453 a III/2452 (obchádzková trasa vedená cez mesto). Túto trasu môžu využiť aj motoristi prichádzajúci z Banskej Bystrice cestujúci do Lučenca.

Zdroj a foto: NDS