Vyšperkujú benzínový dvojliter
Podľa dostupných informácií by malo ísť práve o druhý prípad, a teda modifikovaný dvojlitrový SkyActiv-G. Ten si má za oceánom polepšiť zo 155 koní na 181 koní. Pekná porcia výkonu navyše. Krútiaci moment stúpne len o 4 Nm. Logika hovorí, že prepĺňaný SkyActiv-X s malým kompresorom to nebude.
Ako je však možné, že výkon stúpol, ale krútiaci moment veľmi nie? Dvojlitrová Mazda MX-5 točí maximálne 6800 ot/min. A to je na športovú atmosféru nízke číslo. A verte mi, pri jazde vám pár stoviek otáčok a výkonová špička chýba. V Mazde pravdepodobne posunú „redline“ cez 7000 ot/min hranicu a tým zvýšia výkon. A to si športové auto zaslúži. Informáciu poskytli pre Road and Track spriaznení díleri Mazdy v Kanade.
Ako dosiahnu zvýšenie otáčok? Ultraľahké piesty, ojnice a nový kľukový hriadeľ. Minoritné zmeny zasiahli aj sanie a výfukový systém, nová je škrtiaca klapka. Mazda však dostane aj ťažší dvojhmotový zotrvačník...
Lepší posed a bezpečnosť
Zmeny nastanú aj v interiéri. Tou "nezaujímavou" je po novom chýbajúca šachta na CD disky. Poteší však konečne teleskopický volant pre lepší posed v maličkom interiéri. Na poli bezpečnosti pribudne predkolízny Smart City Braking System. Bude fungovať do rýchlosti 30 km/h.
Vrcholná dvojlitrová Mazda MX-5 má v Európe výkon 160 koní. Viem si živo predstaviť 185-koňovú verziu. Po osobnej skúsenosti tiež ocením posunutie obmedzovača do vyšších otáčok. Pre ešte krajšie zážitky to bude podstatná zmena.
Zdroj a foto: Road And Track, Mazda, csrcenter, caranddriver