Používateľské rozhranie v novších autách je nutné vylepšiť, myslí si hlava Volkswagenu. Infotainment Volkswagenu sa tak dočká dôležitých zmien. Podľa Schäfera automobilka už vie, čo je nevyhnutné urobiť z hľadiska softvéru. Jeho novej verzie sa majitelia áut dočkajú už túto zimu, pričom chystaný softvér bude vraj „výrazne rýchlejší, s väčším množstvom funkcií.“
Kritizovaná dotyková lišta slúžiacia na zmenu hlasitosti audio systému či ovládanie vykurovania sa dočká podsvietenia, aby ju vodiči dokázali nájsť aj v noci. V najbližších dvoch rokoch Nemci vylepšia nové autá i po stránke hardvéru. Spolu s príchodom nového Tiguanu, ktorý sa očakáva na budúci rok, sa dočkáme návratu tlačidlového volantu namiesto dotykového systému.
Zamestnanci sú vraj zaujatí
Popri plánoch na softvérové a hardvérové vylepšenia Schäfer poodhalil viac z „kuchyne Volkswagenu“ čo sa týka práce na zlepšovaní používateľskej skúsenosti. Podľa jeho slov do veľkej miery zapájajú do procesu výskumu a vývoja nezávislých testerov. Názor zamestnancov je podľa Schäfera častokrát zaujatý. Šéf Volkswagenu dúfa, že z novej stratégie budú na konci dňa nové autá Volkswagenu reálne profitovať. Nemcom totiž podľa neho záleží na tom, aby naprieč celou produktovou línou áut ponúkli rovnakú kvalitu z pohľadu funkcionality.
Volkswagen stavil na dotykové ovládanie spojené s najmodernejšími technológiami na úrovni koncernu. Teraz čiastočne otáča „kormidlo“. V prospech dotykových displejov príliš nehovoria ani skúsenosti mladoboleslavskej Škody patriacej do rovnakého koncernu. Tá podľa všetkého zmení prístup a sčasti sa vráti k hardvérovým tlačidlám či klasickým otočným kolieskam namiesto snahy pretláčať iné inovatívnejšie alternatívy. Všetko totiž nasvedčuje tomu, že vyvážená kombinácia tradičných ovládačov a dotykových displejov zostane pre väčšinu zákazníkov najšťastnejším riešením. Viac v samostatnom článku.
Zdroj: Motor1, foto: Carmagazine.co.uk