Viac ako dvojnásobný výkon medzi prvou a poslednou M5
Prvá generácia M5 E28 bola poháňaná 3,5-litrovým radovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 210 kW, teda 286 koní.
Nasledovník, teda BMW s typovým označením E34, najskôr dostal šesťvalec s objemom 3,6 litra, ale po modernizácii ho automobilka zväčšila na 3,8 litra a výkon poskočil z 232 kW (315 koní) na 250 kW (340 koní).
Tretia generácia E39 prešla na 4,9-litrový vidlicový osemvalec s 298 kW (400 koní). Generácia po nej, teda E60 posunula svoju techniku na hranicu 5,0 litra, ale išlo už o V10 s výkonom 378 kW (507 koní).
Predposledná M5 s interným označením F10 má už preplňovanú 4,4-litrovú V8 s 441 kW (600 koní) vo verzii 30 Jahre. No a posledným kusom techniky je model F90 s pohonom 4x4, tiež 4,4-litrovým osemvalcom a výkonom až 460 kW (625 koní) vo verzii Competition.
BMW aktuálne pripravuje novú generáciu modelu M5 s označením G90, oficiálne ju ale Nemci zatiaľ nepredstavili. Pôjde o poslednú „eM-Päťku so spaľovacím motorom a V8 už bude asistovať elektromotor. To je ale budúcnosť. Poďme sa pozrieť na predchodcov.