Hypersportovy chodec
11.06.20 00:11
M
@MaťkoMatko, v prvom rade mne je jedno, ci 15, alebo 25 minut, to uz je len dosledok jednoduchej matematiky vyplyvajucej z velkosti nadrze a rychlosti, ktorou auto ide.
Atmosfericky V12 s nizsim vykonom zerie menej ako mensi turbo motor s vyssim vykonom PRI PLNEJ ZATAZI. Cim vyssi vykon, tym vacsia spotreba a turbo pod plnou zatazou je velmi zravy motor vo vseobecnosti. Takze ak je rozdiel medzi autami 150koni, ako je to u tebou zvolenych prikladov, tak ta spotreba pojde hore. Ak ty tvrdis, ze by toto Ferrari malo zrat menej ako Murcielago, tak to je nepredstavitelne. Ale dobre, nech nezerie 80, ale len 70 litrov, to uz ja neviem a nebudem sa preto hadat.
F1 by som sem netahal. Zamotame sa v tom. Ja viem, ze tie spotreby v motorsporte, od kedy su tam hybridne pohony, su doslova neuveritelne, ale analyzovanie toho nam nijako nezodpovie to, o com sa tu teraz bavime. Len kratko podotknem ten najdolezitejsi rozdiel, ze nasou temou je spotreba pri neustalej plnej zatazi motora vo vysokych otackach (blizko maxima) a nie spotreba pocas zmiesaneho rezimu. A tiez, ze ucinnost dnesnych motorov F1 je uplne mimo ucinnosti akehokolvek sportoveho auta.
Ale dobra tema.
Odpovedať