Jano_1987
26.08.20 16:35
T
@dieselhaterDieselhater:
1) je to pravda, na druhú stranu tu je permanentne zo strany Tesly prezentované, že sú športový a deklarujú nejaký výkon. Nikde v prospektoch nie je písané, že 800 koní mi vydrží len 5 minút. Všetci výrobcovia áut udávajú dlhodobo udržateľný výkon. Ako by sa vám ako zákazníkovi páčilo, že zaplatíte čo ja viem za MB A45 AMG 60 tisíc € a výrobca deklaruje, že má 500 koní a ja si to preto kúpim, lebo mi sľubil 500 koní. Ale zobriem to niekam, trocha preženiem a zrazu tu mám 200 koní, lebo prehriaty motor. Človek, čo to kúpil, tak to pôjde otrieskať hneď prvému predajcovi o hlavu. Od výkonu a objemu sa odvíja aj poistka, u nás to problém nie je, ale v takej Británii 28 ročný muž platí zákonnú poistku na auto s výkonom 100 koní cez 500 libier, 150 koní je už cez 1000 libier, 200 koní už sa hýbe dosť vysoko. Teda je rozdiel, či platím poistku za 500 koní, alebo 200.
2) Tesla upgraduje pravidelne aj nový hardware. Takže nesplietam nič.
3) Tesla v danej konfigurácii stojí 109 000 libier. Nebavíme sa teda zrovna o rodinnom aute strednej triedy s cenovkou do 25 000 libier. Autá v danej kategórii sú už 4 miestne, resp. 5 miestne núdzovo. Nikto nekupuje Audi A8, Mercedes S-class, BMW 7 a podobne, aby sa tam vzadu tlačili 3 ľudia. Je to podobný argument, ako pri Fábii Combi. Bola jediná svojho druhu v danej kategórii v istom čase, lebo reálne mizivé percento ľudí reálne potrebovalo v B segmente kombi. Za tie peniaze, čo stala Fabia Combi si už človek vedel obstarať napríklad Hyundai i30 kombi. O triedu väčšie auto. Kde je potom tá úžitkovosť Tesly? Nemá žiadne extra výhody oproti Porsche. Že je teoreticky 7 miestna? To je len marketing, keďže do tých 2 sedačiek v kufri je problém usadiť 130 cm vysokú osobu. Človek, čo bude potrebovať 7 miestne auto, bude potrebovať aj kufor a bude pozerať v inej kategórii vozidiel. V čom je Tesla tak technologicky napred pred Porsche? Prakticky v ničom. Má nejaké prevratné motory, čo Porsche nemá? Nie. Má prevratné batérie? Nie. Má výrazne lepšiu Spotrebu? Nie, podľa testov ju majú plus mínus rovnakú. Má Tesla väčší dojazd? Má, keďže má väčšiu batériu, to je jediný rozdiel. Napchať do auta väčšiu batériu je ten najmenší problém. Tesla za 8 rokov nebola schopná vyriešiť problém s prehrievajúcimi sa batériami. Jediné, čo spravila, tak posunula hranicu o koľko sa môžu dlhšie batérie prehrievať, kým príde k obmedzeniam. Tesla má nejakú sieť staníc? Tak má. To teraz každá automobilka má mať vlastnú sieť nabíjacích staníc? Porsche je možné nabíjať na všetkých staniciach okrem tých od Tesly, kým Teslu je možné nabíjať na všetkých staniciach. Nejaký človek na BMW i3 to skúsil a systém ho nepustil. Nie si Tesla, u mňa nenabiješ. Ale bolo to kriku, keď sa v USA stalo, že majiteľ Tesly nemôže nabiť svoje auto na konkurenčnej nabíjačke, lebo má inú koncovku. Musk vtedy vykrikoval niečo o nekalých konkurenčných praktikách. Kde je rozdiel? V čom je teda Tesla komplexne lepšia? V ničom prakticky. Pri 130km/h Tesla má spotrebu okolo 30kWh. Prečo si myslíte, že väčšina elektromobilov jazdí tak 90-110km/h? Je to preto, lebo pri 90tke je spotreba výrazne nižšia pri 130. Tesla má pri 90tke spotrebu okolo 20kWh, to znamená, že navýšenie rýchlosti o 40km vám spraví o 50% vyššiu spotrebu.
Odpovedať