Kráča v stopách najúžasnejších športových modelov Renaultu vyrábaných v 80. rokoch, zároveň sa ale drží aktuálnej politiky značky. R5 Turbo 3E má byť „tretím“ pokračovaním slávneho malého hatchbacku a „Éčko“ na konci je samozrejme odkaz na jeho pohon.
Koncept má vzadu umiestnené dva elektromotory, každý pre jedno koleso, pričom systémový výkon vychádza na 380 koní a 700 newtonmetrov.
Batérie sú umiestnené medzi nápravami, pod rámovou konštrukciou z oceľových trubiek, pričom ich kapacita je pomerne malá. Renault uvádza hodnotu 42 kWh, čo je ekvivalent asi 16 litrov benzínu a zároveň celkom realisticky dodáva, že „to stačí na pár kôl driftu či jednu divokejšiu gymkhanu“.
Dvojmiestna štúdia je dlhá 4006 mm, široká až 2020 mm, vysoká len 1320 mm a má rázvor 2540 mm. Tým pádom je skoro o 35 centimetrov dlhšia ako pôvodné auto, stále si ale zachováva veľmi kompaktné rozmery. Bohužiaľ to iste sa nedá povedať o hmotnosti. Nové Turbo totiž váži rovných 1,5 tony, pričom len samotná batéria má 520 kg.
Slušný výkon však stále stačí na akceleráciu z miesta na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 200 kilometrov za hodinu.
O ochranu posádky sa stará bezpečnostný rám postavený podľa predpisov FIA a integrovaný do základnej konštrukcie auta. Nechýbajú samozrejme karbónové pretekárske sedačky, šesťbodové bezpečnostné pásy a jednoduchý trojramenný volant, pričom o výrobu týchto komponentov sa postarala známa spoločnosť Sabelt.
Predné devätnástky je možné (kvôli ovládateľnosti a kontrám v drifte) natočiť do 50-stupňového uhla a disky sú obuté do pneumatík s rozmerom 223/35 R19. Vzadu sú naopak dvadsiatky a gumy s rozmerom 325/25 R20.
Verejnú premiéru má nový Renault R5 Turbo 3E 25. septembra na súťaži Chantilly Arts & Elegance 2022 a 17. októbra ho Francúzi vystavia na parížskom autosalóne.
zdroj: Renault