Je to v zásade rovnaký koncept, ktorý BMW uplatnilo pri „generačnej“ obmene radu 1. Technici a dizajnéri zobrali základy pôvodného auta, prepracovali jeho fazónu, pridali nový interiér a modernizované motory a automobilka zároveň „dvojke“ priradila úplne nové typové označenie F74.

Aby to náhodou nevyznelo ako negatívna kritika, mali by sme dodať, že konštruktéri siahli dokonca aj na kostru karosérie, takže sa im podarilo zvýšiť torznú tuhosť, optimalizovať kinematiku zavesenia, použili nové tlmiče i pružiny a výsledkom je presnejšie riadenie, lepšia dynamika v zákrutách a celkovo pokročilejšia agilita v porovnaní s výbehovým modelom F44.

Dizajn BMW radu 2 Grand Coupé z veľkej časti vychádza zo štýlu uplatneného na novej „jednotke“. Auto dostalo úplne nové predné i zadné diódové svetlá (za príplatok adaptívne matrix) iné nárazníky, logo integrované do Hofmeisterovej krivky a od marca 2025, keď novinka dorazí na trh, si budú môcť zákazníci objednať tiež osvetlenú masku Iconic Glow.

Za príplatok bude opäť športový adaptívny podvozok znížený o 8 milimetrov, ktorý je štandardom vo vrcholnom prevedení M235 xDrive Gran Coupé a kupujúci si prvýkrát môžu zvoliť kontrastnú čiernu strechu vo vysokom lesku.

Prepracovaný dizajn predĺžil „dvojku“ o 20 milimetrov na výsledných 4546 milimetrov, ale rázvor náprav 2670 mm sa samozrejme nemení. Len pre úplnosť dodávame šírku (1800 mm) a vozidlo mierne podrástlo o 25 mm, takže má výšku 1445 mm.

BMW radu 2 GC dostalo kompletne nový interiér, ktorý je veľmi podobný hatchbacku. Nájdete v ňom veľký zakrivený displej bežiaci na najnovšom software značky OS9, takže vo výsledku dostane vodič či posádka menej fyzických tlačidiel.

Základný malý sedan je poháňaný preplňovaným trojvalcom s objemom 1,5 litra vo verzii 220 Grand Coupé. Táto jednotka využíva mild-hybridný doping, takže k výkonu 156 koní a 240 Nm môžete pripočítať štartér-generátor, ktorý pridáva ďalších 20 koní a 55 Nm.

Druhou benzínovou alternatívou je vrcholný dvojliter verzie M235 xDrive Gran Coupé naladený na 300 koní a 400 Nm, ktorý v spolupráci s pohonom oboch náprav zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 4,9 sekundy a má maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Úvodnú ponuku uzatvárajú dve výkonové verzie naftového dvojlitra. Bez mild-hybridu (218d) dostanete 150 koní a 360 Nm, pri priemernej spotrebe 4,6 až 5,0 litra nafty na 100 kilometrov. So 48-voltovou elektrifikáciu dostanete navrch 20 koní a 55 Nm, takže výrobca uvádza systémových 163 koní a priemernú spotrebu 4,2 až 4,6 litra na stovku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: BMW